Avatar billede klon Nybegynder
07. juli 2006 - 12:10 Der er 3 kommentarer

Overvågning af stald

Jeg har en kammerat der vil have overvåget sin stald med 6 cameraer..det en vil få en aftand på 15 m. de andre ca. 5 > 6 meter.Jeg har kontaktet et firma som skulle give et tilbud...MEN intet fra dem. Kan vi selv ordne det, og hvad ville I så fald være den bedste løsning. Det skla være IP wireles, med mulighed for at gemme filer i 14 dage
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juli 2006 - 12:19 #1
Der er flere muligheder. Firmaet Axis laver overvågnings web cameraer, disse er relativt dyre, til genglæd er de færdige enheder. Cameraet indeholder egen computer, egen web server og egen smtp server, derudover bevægelsesføler og du kan få modeller der kan både zoome og panorere fjernstyret fra en computer på nettet via browseren. Du kan også få axis cameraer med trådløs netværk.

Du kan indstille dem til at når bevægelsesføleren registrere bevægelse, så tages 3 gode still billeder, der så sendes til en email adresse ude i byen, hermed kan du opnå at din mobiltelefon bibber når bevægelsesføleren tricker.

Denne løsning kan man sagtens selv sætte op, hvis man ved lidt om netværk og den slags
Avatar billede james_t_dk Juniormester
07. juli 2006 - 13:30 #2
Se her: http://www.x10.com/cameras/index.html SW og hele molevitten!
Avatar billede webco_dk Nybegynder
24. juli 2006 - 19:17 #3
hvor mange penge vil du bruge det ville være rart af vide for jeg vil mene du kan lave det med web kammera'er du kan sætte dem til at tage et billede 10 gange i minuttet og sende det ind på computeren. jeg kan også fortælle dig hvordan du kan få dem til at sende billederne online så der f.eks bliver vidst et billede af stalden på en hjemmeside 2-5 gange i minuttet. skriv tilbage hvis du er intraseret i at høre mere. jeg vil mene af sådan et system kan laves fra 1500 - 4000 kr ialt med 6 kammera hvis du giver 4000 kr så kan du få kammera'er der slev fløger personer.