Avatar billede deadeleus Nybegynder
05. juli 2006 - 13:08 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer nægter at reagere

Har et lille problem med en computer.

Computeren er ret gammel og blev for nyligt formateret.
Nu har den det problem at når den har kørt i et varierende antal minutter, approx 6 hvis man ikke foretager sig noget på den vil den lige pludselig ikke reagere mere.
Musen kan sagtens rykkes rundt, men prøver man at åbne mapper, programmer eller Ctr+alt+del så ændrer musen sig bare til en et timeglas i et sekundts tid og så sker der intet mere. Hvad kan dette skylles? Har prøvet diverse virusprogrammer online, men ingen af dem finder noget.

Har ingen ide om hvor man kan begynde med at løse dette problem, så har heller ingen ide om hvilken information der skal bruges for at det kan løses. Spørg endelig ind...

På forhånd tak.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. juli 2006 - 13:10 #1
Slå dvale fra under strømstyring, det er sikkert den, der hænger.
Avatar billede deadeleus Nybegynder
05. juli 2006 - 13:14 #2
Ugh.. Troede ikke at folk ville svare mig så hurtigt. Sidder desværre ikke ved computeren før om et par timer, skal dog nok tjekke det som det første når jeg ankommer hos den.

Jeg husker nu du siger det, at man når man vil lukke computeren efter et stykke tid ofte med alt+F4 ikke kan vælge andre muligheder end skift bruger og log af. Det ser underligt ud for mig, men er det helt normalt eller understøtter det din teori?
(Dette er før den fryser fuldstændig op..)
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. juli 2006 - 13:25 #3
Kunne også tyde på systemfejl, gå i KØR (eller noteblok) skriv: chkdsk /r og tryk ok.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 13:34 #4
"(eller noteblok) skriv: chkdsk /r og tryk ok" >>> Tror du ikke du trænger til en SVALEBAJER :o)
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. juli 2006 - 16:58 #5
Højreklik på drev c:\ -egenskaber-funktioner-undersøg dette drev... - marker begge felter i næste rude - klik OK i næste rude, genstart systemer og der køres en chkdsk.
Avatar billede peet49 Nybegynder
05. juli 2006 - 16:58 #6
Helge->> En svalebajer ville gøre underværker, jeg er ved, at lægge nye sten i indkørslen.
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 18:21 #7
Og hvis det ikke vil køre kan du se en guide med billeder på http://www.it-knowlegde.dk/genopret_fra_cd.html
Avatar billede deadeleus Nybegynder
05. juli 2006 - 21:05 #8
Har forsøgt at køre chkdsk uden nogen effekt. det virker som om computeren også fryser op i visse andre tilfælde. Jeg var ude for det da jeg åbnede system iu kontrolpanel og trykkede på fanen computernavn. Har også været ude for det op til flere gange efter at klikke på et bestemt link på danske netbank.
Avatar billede deadeleus Nybegynder
05. juli 2006 - 21:06 #9
Kan ikke finde noget dvale under strømstyring...
Avatar billede Slettet bruger
05. juli 2006 - 21:33 #10
Hvad med at kigge på fanebladene foroven !!!!
Avatar billede deadeleus Nybegynder
05. juli 2006 - 22:01 #11
Sorry jeg ikke er så god til det her... VIl du have mig ind i strømstyringmodeller, avanceret eller UPS.. jeg kan ikke finde det i nogen af dem??
Avatar billede peet49 Nybegynder
06. juli 2006 - 08:08 #12
Gå i kontrolpanel-strømstyring, foroven der har du 4 faneblade-strømstyringsmodeller/avanceret/dvale/ups
Avatar billede nva Praktikant
06. juli 2006 - 08:29 #13
Har du lagt SP2 og alle opdatering til XP på?
Avatar billede deadeleus Nybegynder
06. juli 2006 - 11:33 #14
Sorry peet49. Der er kun tre faneblade her og ingen af dem hedder dvale.
Avatar billede deadeleus Nybegynder
06. juli 2006 - 17:18 #15
Nu kender jeg måske heller ikke så meget til det, men er det virkelig sandsynligt at den hænger i dvale når den på intet tidspunkt burde gå i dvale? Frysningen sker jo kun ganske få minutter efter opstarten... nogengange mens jeg er på internettet og sidder og læser..
Avatar billede nva Praktikant
07. juli 2006 - 08:14 #16
Avatar billede deadeleus Nybegynder
17. maj 2012 - 14:20 #17
Fik Aldrig et svar..