Avatar billede jonasbank Nybegynder
05. juli 2006 - 10:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XWall til Microsoft Exchange Server

Heysa - ville høre om nogle af jer andre herinde har nogle erfaringer med XWall til Microsoft Exchange Server - http://www.dataenter.co.at/doc/xwall.htm

Det er et program til at håndtere regler vedr. spam og andet. Mit hovedformål med programmet er at køre AntiSpam på vores Exchange 2000 server som bruges i mit firma med +50 ansatte.

Jeg leder efter folk der enten har erfaring med dette program - eller forslag til et andet program som er bedre til håndtering af spam.

Af spam funktioner i programmet kan nævnes:
# Multi Real-time Blackhole List - RBL / SLS / SPAM database
# Greylisting spam filter, based on www.greylisting.org
# SURBL - Spam URI Real-time Blocklists - www.surbl.org
# Bayesian pattern filter, based on Paul Graham's paper A Plan For Spam
# SPF - Sender Permitted From - Sender Policy Framework - www.openspf.org
# Sender ID
# Central Checksum Service (CCS) bulk e-mail detection
# Heuristic spam filter
# Phishing filter

Håber at få nogle gode svar.
Avatar billede kenp Novice
05. juli 2006 - 17:45 #1
Nu kender jeg jo ikke prisen på det program som du har der.

Men personligt syntes jeg godt om Ewall fra sssolutions.net som er forholdsvis billigt og har mange features som det program du også fremviser der http://www.sssolutions.net/ew/
Avatar billede cmoz Praktikant
05. juli 2006 - 22:37 #2
XWALL er let at konfigure og let at sætte op.

Greylisting er godt, da spammere ofte kun prøver at sende en gang.
Man kan så sætte excludes op i greylisting settings, så f.eks. at mail fra vigige kunder eller f.eks. fra besteme lande altid skal komme igennem, så f.eks. .dk altid kommer igennem og alt andet skal igennem greylisting.

Vi får en del spam hvor hele mailen bare er et billede, og her tagger vores XWALL det og det kommer ind i SPAM mappen i Outlook, også kan brugere sel afgøre om det spam eller ej, hvilket det mest er.

Vi bruger det ofte hvis vi får nye kunder ind og skal migrere deres mail system til vores natten over. Vi pakker bare xwall.zip ud og sætter services til at køre på deres mailserver, det skal ikke engang installeres bare kører/sættes op og det er klar.
Vi sætter XWALL til at modtage mails, og sende det til en ikke-eksisterede LAN IP på det system vi vil migrere. Da den ikke kan finde en SMTP server på den IP, beholder XWALL det i MSG-IN køen, mens vi migrerer.

Efter vi så har migreret deres mail og fået deres maildomæne over på vores Exchange servere, sætter vi XWALL til at sende det til vores Exchange, og lukker for deres Exchange services. Da MX records peger på den gamle Exchange, opdaterer vi MX da vi nu skal modtage for mail for de nye domæner, og indtil at TTL gør at MX er opdateret kører XWALL, også sender mail videre til vores. Hvis vores migrering ikke går igennem eller andet stopper det, sætter vi bare XWALL til at sende til deres gamle Exchange igen, og roller back på den måde.

Du kan prøve det i 30 dage.
Avatar billede jonasbank Nybegynder
06. juli 2006 - 14:18 #3
Okay - jeg tror den får lov at snurre på vores server i 30 dage og så kan jeg vurdere det efterfølgende...

Er vel ikke noget kæmpe problem at afinstallere igen eller hvad mozz??
Avatar billede cmoz Praktikant
06. juli 2006 - 15:49 #4
Nej det er ligeså let, som det er at installere den.
Når man installerer XWALL på samme maskine som Exchangeserveren skal XWALL overtage port 25, også skal Exchange køre på en anden f.eks. 24. I XWALL setup skal man så fortælle hvad navn på Exchange er og port som den kører på, her i eks. 24

Når man er færdig med trial, stopper man XWALL servicen og sørger for at Exchange igen kører fra port 25.

Alternativt kan man sætte XWALL op til at køre på en anden server/IP også få XWALL til  at sende til Exchangeservens port 25. Det første er lettest da man ikke skal ændre MX records da XWALL kører på samme IP som Exchangeserver, og der mail kommer ind.

Du kan se eks. på installation her, hvor de går igennem at installere, og konfigurere hvilke maildomæner som XWALL skal modtage post for, og sende videre til Exchange, og ændring af SMTP virtuel server port osv:
http://www.xwall.us/xwallinstallation.htm Ellers er det også på den side du selv linker til.

Supporten er også meget god, man får altid udførlige og præcise svar tilbage.