Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
30. juni 2006 - 14:18 Der er 3 kommentarer

Validering af valgt dato

Hey

Dette spørgsmål skulle egentlig være oprettet i Flash kategorien, men det kan jeg ikke få lov til?!?! Pyt, det kan sagtens løses i Javascript, så jeg prøver her.

Jeg har 3 drop downs. En hvor der vælges dag, en hvor der vælges måned og en hvor der vælges år. Jeg vil gerne validere på om den dato brugeren har sammensat, er valid. Hvis brugeren eksempelvis vælger 31 i dage, 2 i måned (repræsenterer februar) og et tilfældigt årstal, så er datoen jo ikke valid.

Er en anelse blank.

Takker for svar
Avatar billede thomasofdenmark Nybegynder
30. juni 2006 - 16:38 #1
Sæt resultatet af de tre bokse sammen og valider dem med et regular expression. Der findes mange gode her: http://www.regexlib.com/DisplayPatterns.aspx?cattabindex=4&categoryId=5
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
03. juli 2006 - 11:30 #2
Tak for kommentaren. Det skal helt sikkert nok virke...........i Javascript. Mit mål var at få et bud til Flash og da Flash først understøtter regular expressions fra version 9, hjælper det ikke så meget pt. Vil derfor gerne have et andet bud hvis muligt.

Du skal naturligvis ikke snydes for points når den tid kommer. Du har jo reelt svaret på spørgsmålet.

Mvh.

T
Avatar billede tranquilizer99 Nybegynder
05. juli 2006 - 14:44 #3
Nå, jeg lukker her. Smid et svar tod, så får du pointene....

Mvh.

T