Avatar billede plovski Novice
30. juni 2006 - 11:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Indsættelse af html koder i tekst

Hej, jeg har fået den skæbne at skulle redigere et website henover sommeren. I og for sig er det ret let: Det gøres via et indholds-mangement system, og involverer klippe-kliste fra original til formularer på administrator-siden. Det bøvlede består i, at man manuelt skal indsætte koder for kursiv, fed osv.

Let nok, men det tager lang tid!

Der er, så vidt jeg kan se, tale om html, og man skulle derfor tro, at det var let nok bare at konvertere siden, fx i word. Problemet er, at indhols-systemet på hjemmesiden ikke behøver alle de koder, som word genererer, kun kursiv osv.

Så mit spørgsmål går på, om der er nogen måde at bede word om at gemme i "plain text" med de nævnte koder, sådan at man får et dokument, der er lige til at klistre ind i indholdes-systemet.

Måske man kan lave en søg-erstat. Man kan bede word om at finde fx kursiverede ord, men jeg ved ikke om kan få programmet til at erstatte det "ingenting", der er i begyndelsen og slutningen af hvert ord med åbnings og lukningskoder.

Men der må være nemmere måder?

VH. plovfure
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
30. juni 2006 - 14:21 #1
Har du lidt forstand på HTML?

Hvis ja så kan du jo downloade en trial af et eller andet program, hvor du kan redigere teksten i.

En Trial varer oftes 30 dage, og der kan du jo redigere teksten ved hjælp af designvisning som om det var i word.

Men hvis dette ikke lyder tiltalende, så kan det da nævnes at hvis du gemmmer som "webside, filtreret" så fjerne dern noget af koden.
Avatar billede aurum Nybegynder
20. juli 2006 - 15:45 #2
Prøv programmet www.wordcleaner.com.
Det eneste program, som jeg har kunne finde, der fjerner alle words irriterende koder