Avatar billede thorjakobsen Nybegynder
28. juni 2006 - 20:10 Der er 7 kommentarer

Oprette forbindelse til mysql, uden ODBC

Nu har jeg ledt i lang tid, og har ikke kunne finde noget svar på hvordan dette kan gøres, grunden til at jeg vil gøre det uden ODBC, er pga, den bliver hostet på min linux box, via mono.

Har fundet byteFX, men dette virker ikke mere, da der ikke længere bliver udviklet på dette.
Har også fundet codelabs, dette virker glimrende, men har ikke lyst til at betale endnu.

Ved der er andre måder, men har ikke kunne finde noget der virkede, så jeg håber i kan hjælpe?
Avatar billede ossian Nybegynder
28. juni 2006 - 20:16 #1
Avatar billede ossian Nybegynder
28. juni 2006 - 20:16 #2
Sakset fra siden:

Please download and use the 1.0.7 release of MySQL Connector/Net which works on Mono on Windows and Linux.
Avatar billede thorjakobsen Nybegynder
28. juni 2006 - 20:17 #3
Nej, den er kun til ud fra hvad jeg kan se der ?
Avatar billede thorjakobsen Nybegynder
28. juni 2006 - 20:18 #4
Det kan jeg sikkert godt, men hvad så med en guide ? der ligger kun windows bin?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2006 - 20:26 #5
MySQL overtog ByteFX og omdoevbte det til MySQL Connector for .NET, saa
det er faktisk bare en nyere version af ByteFX

Der er kun 1 kit, men da MS .NET IL og Mono IL er fuldt kompatibel, saa
kan du bruge samme binary paa baade windows og linux
Avatar billede thorjakobsen Nybegynder
28. juni 2006 - 20:30 #6
ahh så kan jeg bedre forstå. Så håber jeg da du har ret.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2006 - 23:03 #7
tid at få afsluttet her ?