Avatar billede and.vang Nybegynder
28. juni 2006 - 15:17 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tempo/tonehøjde ændres ved musik-streaming

I nedenstående script streamer jeg en række mp3-filer vha. Flash og kommer da ud for det for mig at se dybt underlige fænomen at musiknumrenes tempo og dermed tonehøjde ændres - ca. en hel tone ned. Når jeg downloader og afspiller filerne på almindelig vis sker det ikke...
  Det store spørgsmål: Hvorfor?

Det er vel selve metoden den er gal med - er der en bedre?

Los scriptos:

tracks_xml = new XML();
tracks_xml.ignoreWhite=true;
tracks_xml.onLoad = function(success) {
    if(success) {
        for(i=0;i<tracks_xml.firstChild.childNodes.length;i++) {
            _root.songlist.addItem(tracks_xml.firstChild.childNodes[i].firstChild.firstChild.nodeValue,tracks_xml.firstChild.childNodes[i].firstChild.nextSibling.firstChild.nodeValue);
        }
        _root.songlist.setSelectedIndex(0);
;

    }
tracks_xml.load('tracks.xml');
songlisthandler=new Object();
songlisthandler.playsong = function () {
    liste.text=songlist.getSelectedItem().label;
    song=new Sound();
    song.loadSound("musik/"+songlist.getSelectedItem().data, true);
    song.stop();
    song.start(0,1);
}
songlist.setChangeHandler("playsong",songlisthandler);

Den første del af koden henter oplysninger om musikfilerne fra en xml-fil - for at opnå nemmere opdatering fremover. Den nederste laver stream-tricket hvor numrene vælges fra en combobox (songlist).

Mvh Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
28. juni 2006 - 15:19 #1
Hov, et malplaceret semikolon i if-sætningen... Ignorer...
Avatar billede and.vang Nybegynder
28. juni 2006 - 15:40 #2
Ahh, en kort Google-søgning afslørede problemet. Filerne var i 48 Khz sample rate og det kan Flash ikke helt fordøje. 44.1 Khz og alt er godt...