Avatar billede dkshero Nybegynder
27. juni 2006 - 22:23 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

tjekke at kinesisk firma eksistere

hej experter
hvordan kan vi tjekke om et kinesisk firma eksistere?
så vi ikke overfør x00000kr til en "fupmagers" bank konto?
Avatar billede xtr0 Nybegynder
27. juni 2006 - 22:39 #1
Ifølge en jeg kender er det hip som hap om man får sine ting dernede fra, du starter med en lille ordre og så arbejder du dig op.
Han havde så speciale i at købe cykler og billig elektronik og prøvede også at miste penge på at købe noget han aldrig modtog.
Avatar billede heine112 Nybegynder
27. juni 2006 - 22:44 #2
Prøv at spørge i http://www.amino.dk/
Avatar billede rynke10 Novice
28. juni 2006 - 07:01 #3
Selv om firmaet eksisterer, så kan de sagtens finde på at snyde dig. Men jeg kan tilbyde dig at ringe til dem, hvis det ville hjælpe noget :-)
(Jeg bor i Kina)
Avatar billede dkshero Nybegynder
28. juni 2006 - 17:04 #4
Hej rynke10 det lyder fantastisk godt!
hvis du vil være så venlig at spørge om følgende.
hvor gammel er virksomeden
om de selv producere varene
hvilket shipping firma de bruger til europa.
og om deres vare er CE godkendt.

Tel:0086-579-7712516

du får 200point hvis du vil være så venlig.
Avatar billede rynke10 Novice
28. juni 2006 - 17:28 #5
Det kan jeg nok klare. Har du lidt flere informationer om firmaet?
Det kan godt være de siger det er CE godkendt, men det ville jeg nok lige kontrollere lidt nærmere. Som importør står du med problemet.
Men så kan jeg godt høre dem om hvad de egentlig laver.
Kan se at du vil finde små motorcykler og lign.
Avatar billede rynke10 Novice
28. juni 2006 - 17:56 #6
Der ligger mange firmaer der laver den slags, i mine nabobyer Wuxi og Hangzhou, begge er ca 1 times kørsel her fra.
Du skal nok undersøge kvaliteten, for dem i den dårlige ende af skalaen, har du BESTEMT ikke lyst til at få til Danmark.
Avatar billede dkshero Nybegynder
28. juni 2006 - 19:21 #7
hej har du en email så jeg lige kan sende dig noget info om firmaet?
min er mads@kreo.dk
Avatar billede apo Praktikant
28. juni 2006 - 21:10 #8
Hvis der er tale om en overførsel på x00000kr er det måske en 'remburs', du har brug for.

Læs mere her: http://www.danskebank.dk/SearchDB > søgeord: 'remburs' og vælg det første resultat:

"Remburs
Hvad enten du er eksportør eller importør, er rembursen en af de sikreste betalingsformer på de internationale..."
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. juli 2006 - 20:49 #9
du kan jo starte med at finde ud af hvordan du opnår en importstilladelse i DK,
og lukke dine andre import/export i kina sp¸rgsmål...`?

(og nej du kan ikke checkke om et firma reelt eksisterer medmindre du lade professionelle unders¸ge og verificere dem for dig (firmaregistringsbeviser kan enhver k¸be for en tudse eller 2, så uanset hvor mange dokumenter du ser er det ingen garranti på nogen måde.)
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. juli 2006 - 20:51 #10
skulle det nogensinde komme så vist at du vil k¸be varer i kian direkte ved fabrikken er en LOC det eneste der funker (letter of credit som din bank hj¿lper dig med).
Avatar billede rynke10 Novice
04. juli 2006 - 12:20 #11
mobius6 -> du har ret i at man ikke har nogen garanti. I dette tilfælde ringede jeg til dem og de har sendt forskellige papirer til mig. På hjemmesiden står der at de eksporterer til både USA og europa og flot ser det ud. Men de er registreret med 500.000 RMB, det lyder bestemt ikke overvældende til sådan et "stort" internationalt firma.
Kvaliteten er så en helt anden sag, der ville jeg selv se på tingene når det er lidt dyrere ting. Jeg gætter på at de ikke vil sende en enkelt scooter til Danmark.

Off topic, mobius6, jeg mener at have set at du bor i Beijing, men jeg har set dit navn på en af vores festlister her i Suzhou ;-) du er måske lidt over det hele.
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. juli 2006 - 16:00 #12
hehe, jep jeg er over det hele :) dog meeeeeget sj¿ldent i Suzhou ;-)
(jeg laver en del konsulent arbejde for ambassader og trade councils og det bringer mig lidt rundt ud over det s¿dvanlige business :-)

mht. de 500k som er registrerings eller retter "investment kaitalen" så siger det ingenting, langt de fleste kinesiske firma registreres lidt påsamme måde som Aps i Dk
altså, man skal have pengene stående på registreringstidspunktet, men der er intet der taler imod at man h¿vre det hele dagen efter og bruger på fx l¸nninger (til sig selv) (et 500k "gade-lån" over fx 7dage koster ca. 30.000RMB og er nemt at få fat i)- kineserne har også en anden varriation som er at registreringsbel¸bet 500k ikke er penge som reelt findes, men de penge der skal gå igennem firmaet det f¸rste år f¸r man kan forts¿tte business, og man kan sagtent have 500k igennem et firma og stadig kome ud med et uderskud. så det er ingen garranti overhovedet :-)

anyway, HVIS firmaet skilter med export til både USA og Eu så er det bare at bede dem sede en kopiaf deres CE (og ¸vrige certifikater) men det er stadig ikke nogen garranti for at det er sandt, og tro mig jeg h¸rer ugentligt om (tåbelige)folk fra Dk der med såkaldte CE osv certifikater for deres varer i karrant¿ne i Dk frihavn indtil der (for import¸rens regnig) er lavet danske tests, og 9 ud af 10 ser aldrig deres varer igen, det de ser en en b¸de og en indkaldelse til retsm¸de for fors¸g på indsmugling af ikke godkendte varer.

så konklussionen er at hvis man vil "g¸re det" altså handle i Fx Kina så g¸r det ordentligt eller find på noget mere håndterbart og tilg¿ngeligt :)
Og i relation til dkshero så tyder vedkommendes ¸vrige sp¸rgsmål på at han/hun skulle holde sig til den sidste l¸sning. Og til andre er der blot at sige: check baglandet f¸rst, få 100% styr på danske regler (og muligheder) INDEN man tager knoglen og ringer til en tilf¿ldig kineser man har st¸vet op på www.alibaba.dum

:o)
Avatar billede mobius6 Juniormester
30. juli 2006 - 01:17 #13
måske sp¸rgsmålet kunne lukkes?
Avatar billede dkshero Nybegynder
11. august 2006 - 15:30 #14
tak for svarene alle sammen !
rynke10
SMID ET SVAR!

(vi har fået styr på alle tingene og har bestilt en container som kommer første uge i septemper)
Avatar billede rynke10 Novice
11. august 2006 - 15:41 #15
mon ikke jeg deler med mobius ;-)
Haaber du faar noget du kan bruge, det er ikke alt sammen kvalitet, det de laver.
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. oktober 2006 - 22:10 #16
husk at lukke sp¸rgsmålet :)