Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 11:11 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Bærbar med stor kapacitet

Hej!

Jeg står overfor at skulle lave et skift til en ny bærbar, fremfor min stationære.
Bærbaren er primært til arbejsbrug, hvor jeg benytter mig meget af billede behandling med Adobe CS pakken..Det kræver en bærbare med en god hukommelse osv samt godt grafikkort.
Skærmen må meget gerne være wide-screen, og batteritiden gerne min. 3-4 timer..
Skal selvfølgelig kunne koble sig op via trådløs netværk. Gerne indbygget bluetooth(ikke krav) og så min 4 USB stik.
Jeg har små 15.000 til rådighed, så der skulle jeg vel nok kunne få noget ordenligt..?

Nogen som kan hjælpe mig med hvad jeg kan bruge..?
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
27. juni 2006 - 11:42 #1
Jeg har selv gode erfaringer med Toshiba.
Det er den computer hvor det med størst sandsynelighed for mest RAM på dit grafikkort - uden at det løber helt vildt op.

Prøv lige at se specifikationerne på denne:
http://www.laptops.dk/product_info.php?cPath=44&products_id=1008

Bare mit bud...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2006 - 12:11 #2
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 12:41 #3
james_t_dk : den ser sku lækker ud.. Er den vej jeg skal, helt klart!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2006 - 12:52 #5
lund>> 4 GB ram er maks.....
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 12:55 #6
Syntes jeg er godt lun på denne her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=197485
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
27. juni 2006 - 13:14 #7
Den ser da også fin ud, men læg lige mærke til den har ikke RAM på grafikkortet. Det er allogerede RAM - altså fælles videohukommelse.

Ellers er det da en fin 'puter!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
27. juni 2006 - 13:25 #8
Jeg har denne stående i "stor" version http://www.genex.dk/w.asp?s=inc&i=1&id=81
Det vil sige det store grafikkort, 2 GB ram og den store HDD med den hurtige rotation, den er jeg meget tilfreds med.
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2006 - 13:43 #9
Vil anbefale, at du køber en maskine med processor af typen Core Duo eller AMD Turion.
Pentium 4 /Celeron / Semperon /Athlon processorer er ved at være for gamle og bruger meget mere strøm.
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2006 - 13:46 #10
Hov glemte et link til en AMD Turion maskine:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160666
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2006 - 14:01 #11
Grafikkortet på F-S E8210 er godt nok til at køre Adobe CS pakken. Hvis du skal spille spil eller arbejde meget med 3D kunne det være bedre, men til normal brug er det fint.

Vil dog anbefale mindst 1Gb Ram og gerne 2. Vær opmærksom på at den har 2 Ram sokler og at eventuelt RAM leveret med maskinen vil fylde mindst 1 sokkel og dermed gøre det svært at opgradere til 4 Gb RAM, ved en senere lejlighed.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2006 - 20:21 #12
Enig med James.
Lifebook E8210 er ok til Photoshop idet der faktisk intet kræves af et grafikkort til 2D beregninger som Photoshop er.

Desuden kan du smide et ekstra batteri i, og få op til 11 timers batterilevetid via det modulære drevbay -> 7½ time på 1 enkelt standard batteri!

Hvis du absolut ikke mener at det onboard grafikkort er ok til Photoshop, kan du vælge en E8210 model med ATI X1400 grafik med 256 mb ram og en
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2006 - 20:22 #13
slet "og en" :)
Der er ikke mere ;)
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 20:32 #14
Forstår ikke helt hvordan jeg kan smide et ekstra batteri i, det lyder som en rigtig god ide,men hvordan fungerer det praksis?
Alstå, hvordan skal jeg forstå "Det modulære drevbay "
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 20:33 #15
Jeg skal ikke bruge den til spil og andet 3d, så derfor behøver jeg ikke de store krav til grafikken.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2006 - 21:25 #16
Modulær drev:
på siden af det optiske drev (DVDRW drev) sidder der en lille pal man vipper ud, så kan drev hives ud, og det ekstra batteri smides i hvor drevet sad før.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2006 - 22:10 #17
Det john siger er at når du skal på en lang tur, kan du tage DVD drevet ud, du skal formentligt alligevel ikke bruge det til arbejdet (når alt er installeret) og så sætte et batteri i istedet for. Det er så nemt som at sætte en memory stick til computeren og det giver mindst 50% bedre batteri leve tid.

Batteri 2 er ekstra udstyr.
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 22:17 #18
Jeg tror det bliver den jeg tager - når bossen lige har godkendt det ;)
Avatar billede lund_dk Praktikant
27. juni 2006 - 22:18 #19
Mange tak for hjælpen, smid gerne et svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2006 - 22:22 #20
Svar.

Vær opmærksom på at du kan konfigurere den maskine næsten som du vil. Det er et spørgsmål om penge og om at gå forhandleren på klingen. Syntes personligt at GPRS/3 modemet er en fed detalje.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2006 - 23:18 #21
ok :)