Avatar billede steinholtz Nybegynder
27. juni 2006 - 10:54 Der er 17 kommentarer og
2 løsninger

Zonealarm vil ikke starte

Hej

Efter jeg har opdateret mit Zonealarm virker det lige pludsligt ikke mere. Den siger noget med "Access to the spicific file denied" og så viser den stien til zlclient.exe filen.

Jeg har prøvet at geninstallere unden held. Har prøvet at installerede det i en anden mappe på et helt andet drev. Har prøvet en ældre version af zonealarm, men helt samme problem opstår hver gang!

Jeg kører WIN 2000. Håber i kan hjælpe. ps: Vil gerne undgå en geninstallering af hele møget.
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2006 - 11:39 #1
prøv med en Repair

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP/2000 CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. Gå ud og lav kaffe.

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

HUSK endvidere at alle updates og Service packs forsvinder ved en Repair, de skal installeres efterfølgende.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341
.......................................................................................................................................

Man kan komme ud for at miste data eller programmers opsætning efter geninstallering, reparation eller opgradering af Windows XP, hvis den er preinstalleret OEM version.
Det er informationen placeret i mapperne: All Users, Default User, Start menu, Startup group og Shared Documents som mistes.

Det sker blandt andet, hvis man benytter en af følgende scenarier :

1. Man geninstallerer XP til samme mappe eller foretager en in-place opdatering

2. Man reparerer XP ved hjælp af boot fra CD'en og herefter vælger R (Repair)

3. Man opgraderer OEM versionen til en fuld retail version

Årsag: Når man først starter en preinstalleret OEM version af Windows XP, oprettes der følgende fil: %Windir%\System32\undo_guimode.txt.
Den er årsagen til, at ens data og opsætninger mistes, hvis en af ovennævte muligheder foretages.

For at løse problemet, slet eller omdøb da "undo_guimode.txt" filen FØR man geninstallerer, reparerer eller opgraderer.

Kilde: Resten
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2006 - 11:41 #2
du kan også prøve dette:

Gå i Start, vælg "Kør" og skriv sfc /scannow - tryk Enter og sæt din Win2k CD i drevet.

Jeg kan dog ikke huske om det virker under Win2K
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. juni 2006 - 13:01 #3
Der er en bug i nyeste version af Zonealarm. Jeg vil derfor anbefale at du afinstallerer firewallen, og så installerer denne ældre version:

http://download.zonelabs.com/bin/free/1012_zl/zlsSetup_61_744_000_en.exe
(husk at vælge en nyinstallation, og IKKE en upgrade)
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. juni 2006 - 13:24 #4
For en mere udførlig anvisning på, hvordan du får slettet alle rester af den nye version af Zonealarm, inden du geninstallerer den gamle, kan du se her:
http://www.eksperten.dk/spm/716611#rid6316769
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2006 - 13:33 #5
Mærkeligt, jeg bruger en ZA version 6.5.722.000 og har ikke haft problemer med det, selv ikke ved opgradering som de anbefaler.
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. juni 2006 - 13:45 #6
Jeg ved ikke om fejlen ramme alle brugere, men der er i hvert fald mange, der bøvler med det i disse dage :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2006 - 14:42 #7
der skulle jo helst ikke være for meget bøvl med et gennemprøvet program som ZA, det kunne der være før i tiden.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juni 2006 - 15:46 #8
Ejvinds råd løser dit problem. Hvis ikke, så afinstaller igen, og tjek at denne nøgle er væk, inden du geninstallerer:

Nu skal du i registreringsdatabasen. Vejledning her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=3441

Husk backup.

Du skal klikke dig frem til denne nøgle:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Zone Labs

Højreklik på nøglen Zone Labs, og slet den. Hvis den ikke vil slettes, så højreklik igen, vælg tilladelser, og tag fuld kontrol over den.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juni 2006 - 15:47 #9
Zonealarm har kendt til problemet med de brugerrettigheder, der driller på mange maskiner, i et stykke tid, og har ikke fået det rettet endnu. Temmelig dårligt, vil jeg mene.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
27. juni 2006 - 16:47 #10
Tak for svarene.

ejvindh og forevernewbies svar var det der skulle til. Jeg kan bare ikke lige finde ud af hvordan jeg giver point til jer begge...hjælp?:D
Avatar billede steinholtz Nybegynder
27. juni 2006 - 16:49 #11
hov jeg trykkede på afvis til retaxes. var det forkert?
Avatar billede ejvindh Ekspert
27. juni 2006 - 17:09 #12
Om det var forkert afgør du selv. Hvis du ikke ville give retaxes point, var det rigtigt. Ellers må du bede ham om at lægge et svar igen.

Her er mit svar. Når Forevernewbie har lagt et ditto, kan du lukke spørgsmålet ved at markere vores navne, og klikke på Accepter :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juni 2006 - 17:23 #13
Her er et svar fra mig
Avatar billede retaxes Nybegynder
27. juni 2006 - 17:52 #14
mit forslag blev afvist, så den er ok.
Avatar billede steinholtz Nybegynder
27. juni 2006 - 23:08 #15
Ok sådan. forevernewbie og ejvindh i har fået points. Tusind tak iøvrigt!
Gælder også jer andre selvom jeg ikke brugte jeres svar.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. juni 2006 - 23:33 #16
Takker for point
Avatar billede ejvindh Ekspert
28. juni 2006 - 08:07 #17
Du er velkommen :-)
Avatar billede xavis Nybegynder
08. juli 2006 - 02:53 #18
Nu vil jeg bare lige sige, at jeg har samme problem (og takker iøvrigt de deltagende for de gode svar ;-D!!), MEN er der ikke en sikkerhedsrisiko ved at gå tilbage til en tidligere version...??
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
08. juli 2006 - 03:14 #19
Det vil jeg ikke mene. Det er jo en forholdsvis ny version (fra marts), og da version 6.5 er ustabil, er den jo ikke sikker, selv om der er lappet en lille sårbarhed, mht brugerretighederne. Og det er jo den der giver problemerne. Bare for dårligt at ZA ikke har fået det rettet, når så mange har problemer