Avatar billede dengamle Nybegynder
26. juni 2006 - 19:47 Der er 1 løsning

Hjælp til brug af CLI til konfigurering af switch

Jeg skal rette i en kørende switch (HP Procurve 2800 serien).
Der skal indsættes en IP helper-address under et VLAN. Jeg har læst at man kan bruge CLI (Command line interface) sammen med f.eks. en Telnet session.
Jeg synes Telnet er et dårligt program under WindowsXP. Findes der et bedre program, til at etablere adgang til switchen.
Hyper Terminal - måske, men der må være noget der er bedre.

Endelig mangler jeg noget vejledning i brug af CLI. Er der nogen der har skrevet en god artikel, eller kender et sted, hvor der kan findes en vejledning.

Hilsen
dengamle
Avatar billede brian_josefsen Nybegynder
14. august 2006 - 23:32 #1
PuTTY
http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/download.html

Er et program man kan bruge til ssh til unix bokse f.eks. linux og bsd maskiner. Den kan også lave raw connections f.eks. hvis man vil snakke med port 80 (http) på en server og endelig er den en fremragende telnet klient og man kan gemme user og pass. Den er gratis, og kildekoden er til rådighed.

Hvis du vil scripte konfigurations ændringer  fra en windows klient, så skriv det i et godt scripting sprog som perl python eller ruby, du kan gøre det nemt hvis du installerer cygwin og bruger netcat hvor du kan pipe dine queries direkte over i.

Hvis du vil have vejledning i at bruge din procurve så syntes jeg du skal oprette et nyt spørgsmål i netværk, så gider jeg måske godt finde det i manualen du skal bruge, men man får ikke 2 svar for 30 point når de ikke har noget med hinanden at gøre :-)