Avatar billede thomastegl Nybegynder
26. juni 2006 - 18:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mandatory Profile: Skulle være så simpelt, men desværre.

Har server 2003 med et antal xp-klienter. Da der er mange forskellige brugere på de enkelte maskiner (skole) vil jeg gerne have et fælles skrivebord + udseende når man logger ind. Alt dette skulle mandatory profile løse; men desværre.

Har oprettet bruger "profil". Sat skrivebord op med ikoner og baggrund. Har startet de enkelte office programmer op, så den langsommelige færdiggørelse af installation er overstået, tilpasset startmenuen (f.eks. fjernet "angiv programadgang....")mm.
Har kopieret hele indholdet af c:/documents and settings/profil til serveren hvor det er lagt i en mappe jeg har kaldt "Profiles\Elever". Mappen er delt med læseretigheder til alle. I profilepath har jeg angivet: \\servername\Profiles\Elever

usernt.dat er omdøbt til usernt.man

Når jeg nu forsøger at logge ind som en tilfældig elev bliver opsætningen ikke korrekt. Ikonerne for "denne komputer" og "dokumenter" vises ikke på skrivebordet. Startmenuen ser helt gal ud, og er ikke classic style som da jeg lavede profilen, i stedet er der blot en hvid baggrund i store dele af startmenuen.

Har efterhånden rodet rigtig længe med dette problem, læst alt jeg kunne finde herinde, men uden held!
Nogen der vil forbarme sig over en træt gammel lærer??
Avatar billede strych9 Praktikant
26. juni 2006 - 20:08 #1
Hejsa,

Du mener vel ntuser.dat er omdøbt til ntuser.man? Det er også korrekt, så nu bør du fejlsøge: Log ind som en elev på en workstation, og gå så til folderen med brugerprofilen. Er filnavnet så virkelig ntuser.man? Hvis ikke, så har du ikke omdøbt den rigtige.
Avatar billede thomastegl Nybegynder
26. juni 2006 - 20:39 #2
Jeg mener naturligvis ntuser.man !!! Kan smutte når man også skal følge med i fodboldkampen...
Har checket fra workstation, den hedder ganske korrekt ntuser.man. Det er ikke her fejlen skal findes...
Avatar billede thomastegl Nybegynder
28. juni 2006 - 18:30 #3
Prøver lige at afsætte lidt flere point og se om det har en effekt.

Ingen andre der har forslag???
Avatar billede thomastegl Nybegynder
04. juli 2006 - 12:12 #4
Hmm. Det er alligevel første gang jeg har oplevet at eksperterne har givet fortabt, men det måtte vel ske før eller siden.

Lukker hermed.
Avatar billede madm Nybegynder
12. september 2007 - 12:55 #5
Hej
Har du husket at kopiere filen via klientens kontrolpanel:
1. Tilslut et netværksdrev der leder hen til hvor profilen skal ligge. (På serveren.)
2. Åbn Kontrolpanel-system og vælg avanceret.
3. Kopier profilen og HUSK at skrive at ALLE må bruge profilen.
4. Omdøb ntuser.dat, som du allerede har gjort.
5. Sæt NTFS-sikkerheden så alle kun kan læse profilen.

/Michael