Avatar billede da9el Nybegynder
26. juni 2006 - 14:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nyt grafikort

Hej,

Jeg står og skal skifte mit gamle grafikkort ud med et nyt. Da der findes så utrolig mange grafik kort på markedet i dag, kunne jeg godt tænke mig at høre om andres erfaringer/meninger om de forskellige kort. Plus hvilket kort i synes jeg skal købe.
Regner med at bruge fra 0 til 1500 kr. på det.

Har ingen PCI-Express port i bundkortet, så bliver nød til at være AGP x8 kort. Hvis det hjælper er det en 3.0 P4 processer med 1 GB ram.
Avatar billede haverslev Novice
26. juni 2006 - 15:13 #1
Når det er AGP x8, så vil jeg anbefale dette:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=174867

Eller som 256Mb:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=152400
Avatar billede da9el Nybegynder
26. juni 2006 - 17:37 #2
Bestemt værd at overveje! Har selv kigget lidt på det her: http://www.nvidia.com/page/geforce_6800.html

Hvis nogen har det eller har haft er jeg meget interreseret i at høre kommentarer fra jer !
Avatar billede haverslev Novice
26. juni 2006 - 19:28 #3
Meget fin kort, men du skal være opmærksom på, at de er faktisk kun de dyrere X8 AGP i type 6800GS,6800GT eller 6800Ultra der er hyrtigere/bedere, men så er prisen også over de 1500 kr.
Avatar billede da9el Nybegynder
26. juni 2006 - 19:59 #4
Ja, det har jo 512 mb ram, men er det så bare dårligere andre steder i forhold 6600 eller er det faktisk en smule bedre?
Avatar billede haverslev Novice
27. juni 2006 - 07:53 #5
6800 er da en smule bedre, end 6600 kortet.
Det er ikke pga. det har 512 mb ram, det betyder ikke så meget.
Det der betyder noget er Clock hastigheden i Mhz og her får du "kun" 100Mhz mere i f.eks 6800GS kortet og det kan du ikke mærke/se forskel på alligevel, samt at det kører med 256-Bit i busbredde i forhold til 6600 kortet som kører 128-bit.

Nu kender jeg ikke alle de nyeste spil, men mener ikke at GFX kravet er kommet så "højt" op at det er brug for 125-bit osv.

Men hvis du har de ekstra pengene til et 6800GT eller 6800Ultra kort, så er du da "fremtids sikret" i en længere periode.