Avatar billede razzt Nybegynder
25. juni 2006 - 19:17 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54G hjælp

Jeg har lånt en WRT54G linksys router af en kammerat og når jeg sætter den til siger den at den er registreret til en anden internet konto. Er det ikke muligt jeg kan få den registreret til min konto så jeg kan bruge den? Og hvordan?
TDC's hotline er lukket lige pt.
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2006 - 19:33 #1
og tdc hotline vil aligevel ikke hjælpe dig da det ikke er deres router du bruger .

du skal ind i routerens opsætning og sætte din adsl linies ip numre ind før kommer det ikke till og virke
Avatar billede dragonknight Juniormester
25. juni 2006 - 19:44 #2
Du trykker på resetknappen på bagsiden i 10 - 15 sekunder med strøm på routeren, så vil den være i fabriks tilstand. Ganske som da den var ny. Derefter skulle den gerne selv koble sig op til TDC.
Avatar billede razzt Nybegynder
25. juni 2006 - 23:18 #3
Det ændre jo ikke mac adressen af man gendanner til fabriks indstillinger. Men ringer ind til TDC i morgen og så må de lave det.

Og jo det er en af deres routere. Den er købt gennem dem.
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. juni 2006 - 10:49 #4
mac adressen ? ? ?

skal du ikke blot have routeren op at køre ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. juni 2006 - 13:53 #5
Er du kommet videre ?
Avatar billede razzt Nybegynder
27. juni 2006 - 16:01 #6
Nej for routeren virker jo fint nok. Den er bare registreret til min kammerats internet og skal have det fjernet, så den kan komme over på min
Avatar billede Slettet bruger
27. juni 2006 - 16:12 #7
du skal ind op rette i static ip delen i routeren og rette internet ip adresse og gatewy ip adresse
Avatar billede razzt Nybegynder
27. juni 2006 - 19:53 #8
Nu har jeg ringet ind til TDC så nu virker det bare
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. juni 2006 - 21:43 #9
Og hvad sagde de du skulle gøre ?
Avatar billede razzt Nybegynder
29. juni 2006 - 19:49 #10
De skulle slette den registrerede mac adresse så den kunne blive registreret til mig
Avatar billede dragonknight Juniormester
06. juli 2006 - 00:17 #11
Med andre ord, den samme effekt som 25/06-2006 19:44:15. Fabrikstilstand af din router sletter alle ændringer du har foretaget, også evt. mac kloning og deslige sager.
Avatar billede razzt Nybegynder
06. juli 2006 - 16:44 #12
Det hjælper jo ikke når mac adressen altid er den samme på routeren og er registreret til deres opkobling. Så skal man jo have dem til at slette den.
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2006 - 18:52 #13
det lyder som om routeren er låst til adsl modemmet kan det tænkes ?

en factory reset skal virke så du kan få det til og køre på din linie
Avatar billede lykholt Nybegynder
30. juli 2006 - 22:31 #14
Jeg vil bare lige sige at på min Linksys kan man selv sætte MAC adressen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2006 - 20:37 #15
Det er jo netop det der sker når du laver en reset.

Er din router koblet direkte til TDC, så kan de have en mac lås i deres system, for at være sikker på, at det er den rigtige bruger de har fat i. Når du har resat din router, ringer du blot til TDC, og anmoder dem om at resette din linie, da du har koblet nyt hardware til deres system.

Er du ikke koblet direkte til TDC, men til et ADSL modem, så bør din router efter reset kunne koble til modemet uden videre.

Afhængig af hvilken type forbindelse du har, så kan en afbrydelse af dit nethardware (router og modem) i en 10-15 minutter gøre at den bliver løst af evt. maclås.