Avatar billede sirtiger Nybegynder
21. juni 2006 - 13:20 Der er 1 løsning

hardcode DNS record

Hej
Jeg har en windows 2000 server DNS som jeg gerne vil have til at give en specifik adresse.
Jeg har en webserver stående internt i en DMZ. Denne server kan jeg ramme indefra. Jeg kan også ramme den udefra, men på en anden andresse (naturligvis)
Kan jeg få min DNS til at angive den interne IP adresse når klienterne spørger på det eksterne navn?
Eksempel: Intern adresse = 192.168.1.224. Ekstern adresse = xyz.domæne.dk
Jeg vil gerne have at når jeg sidder internt og skriver xyz.domæne.dk så resolver den til den interne adresse i stedet for den eksterne.
Jeg håber det er godt nok beskrevet.
/Morten
Avatar billede sirtiger Nybegynder
21. juni 2006 - 16:48 #1
Hej
Jeg har selv fundet ud af det, altså at man skal oprette en helt ny zone.
/Morten