Avatar billede eeco Nybegynder
20. juni 2006 - 18:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Internet problemer

Pænt godaften..

Jeg sidder her med en mindre problem..

Vi har 3 computere sat internettet her hjemme...

Problemet er af min bærbar her er den eneste der kan komme på nettet, på min fars siger den at forbindelsen er begrænset eller ingen forbindelse og min anden pc siger ikke andet end at siden kan ikke vises.

Jeg kan ikke komme ind på vores router for at se om der er noget galt derinde jeg har slukket alt hvad der har med internettet at gøre, også tændt igen, men stadig uden held..

Er der nogen som kan hjælpe mig med at få alle 3 computere på nettet igen..?

MvH

eeco

(jeg ved ikke om spørgsmålet skulle være stillet under internet eller her..?)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. juni 2006 - 19:55 #1
hvad er det for en router?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juni 2006 - 19:58 #2
Du må fortælle om det er kablet eller trådløst net, eller en kombination af begge.

hvis du i start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter, så skal den fortælle dig om du har fået en IP ud for IP adresse, og den vil også fortælle dig hvem der har tildelt dig denne ud for standart gateway, som netop er din router. Den vil også skrive om routeren har DHCP aktiveret.

Dette gør du ved hver maskine, og fortæller hvilken IP den enkelte er tildelt, om nogen. Du kan også lige skrive IP adressen på standart gateway.
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juni 2006 - 20:22 #3
Standart gateway IP, og maskinens IP skal gerne være næsten ens. det er blot det sidste tal der er anderledes.
Avatar billede eeco Nybegynder
20. juni 2006 - 20:42 #4
Det er en D-link router vi har...
og vi køre kabel og intet trådløs..

På de computere der ikke kan komme på nettet skriver den ikke noget ud for standart gateway?
Avatar billede eeco Nybegynder
20. juni 2006 - 21:03 #5
den viser heller ikke nogen IP adresse..

Jeg har prøvet at sætte det netværkstik som sidder i den her bærbar i min fars for at se om han kunne komme på med det, men den siger præcis det samme "Forbindelse begrændset eller ingen forbidelse" det minder lidt om at routeren ikke har godkendt computeren til at komme på nettet, men jeg kan ikke komme ind på routeren fra min bærbar og tjekke det..?
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juni 2006 - 21:23 #6
Hvis du gør det samme på din bærbare, start > Kør > skriv cmd og tryk enter > skriv ipconfig /all og tryk enter, så viser den dig standart gateway (router), og den IP der står ud for den husket du.

Igen på den bærbare åbner du din browser som f.eks. internet explorer, og i adressefeltet skriver du IP adressen for din standart gateway, og rykker enter. Nu skulle du komme til loggin siden på din router.
Avatar billede eeco Nybegynder
20. juni 2006 - 21:40 #7
Det gør jeg desværre bare ikke.. der siger den bare søge fejl..?
Avatar billede eeco Nybegynder
20. juni 2006 - 22:50 #8
Jeg har fundet problemet...

Det er Tele2 der har fucked up.. De har gjort at det kun er muligt for en at være på nettet... Og med et par komandoer kan jeg sætte en af de andre computere på nettet..

Så jeg må ringe til tele2 i morgen.. :D

Tak for hjælpen anyways..
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. juni 2006 - 22:59 #9
Det vil sige at du ikke har en router ? ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
21. juni 2006 - 06:23 #10
Tror at han har en DLink router, men at nettet er låst til en bestemt MAC adresse, så han skal klone en PC's MAC adresse for at få det op at køre. Alternativt kan han ringe til Tele2 og få dem til at nulstille MAC adressen.....
Avatar billede eeco Nybegynder
21. juni 2006 - 13:23 #11
Det skulle meget gerne være en router jeg har..

Det har kørt fint i et par år nu og problemet er først opstået i går..
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2006 - 11:52 #12
Hvis tele2's server har godkendt routeren, så er det den router den er låst på. De kan ikke umiddelbart se mac adresserne på de maskiner der er tilkoblet routeren.

Du går ind i routerens setup, og finder DHCP. Det skal være aktiveret.
Her er beskrevet hvordan du kommer ind i routerens setup:Æ 20/06-2006 21:23:20
Avatar billede dragonknight Juniormester
22. juni 2006 - 15:10 #13
Når DHCP er aktiveret i routeren, så går du ind i egenskaber for LAN-forbindelse. Den finder du i kontrolpanelet i Netværksforbindelser.
I egenskaber for LAN-forbindelse scroller du ned til TCP/IP, og trykker egenskaber. Begge steder skal der være markeret "Hent automatisk - - -".

Det kan også være routeren der blot er gået lidt i baglås, og hvis du fjerner strømmen fra routeren i 10 - 15 sekunder, gør at den rebooter routeren.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juni 2006 - 17:57 #14
Har i haft torden vejr? Lyder underligt at den pludseligt "dør"! Kan maskinerne se hinanden i netværket?
Avatar billede eeco Nybegynder
27. juni 2006 - 01:33 #15
Vi er kommet frem til her hjemme at vores router er gået.. den er defekt og virker ikke som den skal mere..

Jeg takker mange gange for jeres hjælpende råd..

Mvh eeco..

Der er ingen som har lavet et "svar" indlæg så kan ikke rigtig give mine point ud..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
27. juni 2006 - 07:13 #16
eeco>> for min skyld kan du selv lave et svar og nuppe points. Men spørg lige de andre der har været med.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. juli 2006 - 14:51 #17
Enig med james :-)
Avatar billede eeco Nybegynder
19. juni 2008 - 13:35 #18
lukket