Avatar billede john2004 Nybegynder
19. juni 2006 - 10:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Store jpg-billeder i Word

Hej,
Jeg er ved at lave en udarbejde et word-dokument. Når jeg indsætter (et) billede, der er ca. 3,5 MB, kan jeg se at billedet ikke vises korrekt, ligesom jeg ikke kan udskrive billeder til PDF-format uden at Adobe Acrobat laver en fejl. Hvis jeg resizer billedet, så det ikke fylder så meget (eks. 2 MB), er der ingen problemer. Jeg har prøvet på flere maskiner. Er dette et problem nogen herinde har hørt om tidligere?

John
19. juni 2006 - 12:06 #1
Generelt anbefalning mht Grafik i Word:
Word er jo ikke den helt store ørn til at håntere dette, derfor scalér billeder til aktuel/ønsket størrelse FØR indsætning i Word.

Du ka' med fordel bruge:
http://www.irfanview.com/main_download_engl.htm

eller

http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
[Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click.] ->
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
Avatar billede john2004 Nybegynder
19. juni 2006 - 13:12 #2
Hej, ja det er jeg sådan set også godt klar over, men det ville alligevel være rart med en anbefaling fra Microsoft. Jeg har blandt andet fundet info om at en tekst maksimalt må fylde 32 MB, men intet om billederne.

John
28. juni 2006 - 08:52 #3
(Status?)
04. juli 2006 - 19:18 #4
(Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede john2004 Nybegynder
15. august 2006 - 14:31 #5
Hej,
Sorry, jeg havde fuldstændigt glemt jer alle. Desværre endte problemet med, at Word ikke kunne håndtere det, så jeg anvendte Indesign i stedet.

Jeg smider point til dr1 for hjælpen.
15. august 2006 - 15:48 #6
Ping...