Avatar billede simonsenpq Nybegynder
18. juni 2006 - 22:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Blå skærm efter installation af grafikdriver

Jeg har en ældre IBM Thinkpad T23 med Windows XP. Den finder selv og installerer et grafikkort der hedder S3 Graphics SuperSavage/IXC 1014.

Når jeg via IBM's hjemmeside eller Lenovos Software Installer søger efter drivere finder den drivere til SuperSavage SSIXC16.

Hvis jeg installerer manuelt eller via ovennævnte Software Installer til SSIXC16 får jeg en blå skærm i forbindelse med opstart af computeren.

For at få gang i computeren er jeg derfor nødt til at køre med den driver, som installeres automatisk, men grafikken er dårlig og jeg kan ikke sætte min computer i standby.

Hvad gør jeg? Har kæmpet i flere dage. Har forgæves søgt efter alternative drivere både hos S3, IBM og Google.
Avatar billede off-line Nybegynder
19. juni 2006 - 00:17 #1
Inden du installerer den nye driver, har du da husket, af afinstallere den gamle,
som installeres automatisk? Du kan også prøve, i enhedshåndtering/skærmkort, at
trykke på opdater driver, og så lade windows søge på nettet, efter en bedre.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juni 2006 - 06:56 #2
Du bør også installere bundkorts driveren, inden du roder med grafikkortet.
Hvordan er billedet dårligt på den?
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
19. juni 2006 - 14:43 #3
gotfred > jeg har prøvet begge dele

james_t_dk > Jeg tror bundkortsdriveren er installeret. Lenovos Software Installer har har fundet alt hvad der skal installeres. Desuden er det et år siden jeg reinstallerede sidst. Problemet opstod først for en uge side, da jeg installerede Shockwave. Jeg var nødt til at afinstallere både Shockwave og grafikkortet, for at få gang i computeren igen.
Billedet er dårligt, når jeg scroller - så bevæger billedet sig i store ryk.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
19. juni 2006 - 17:04 #4
Er memory delt?
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
19. juni 2006 - 17:11 #5
Hvordan ser jeg det?
Avatar billede simonsenpq Nybegynder
28. juni 2006 - 12:56 #6
Efter at have prøvet alt opgav jeg. Slukkede ikke min computer i en uge, og da jeg forleden dag genstarede, virkede det pludselig som det skulle. Jeg ved altså ikke, hvad jeg har gjort...