Avatar billede neofly Nybegynder
18. juni 2006 - 21:14 Der er 11 kommentarer

Min PC kører utrolig dårligt

Hej folkens :)

Jeg har et spørgesmål, hvordan kan det være at min PC får et vildt FPS drop i world of warcraft hver gang jeg angriber et monster, nu ved jeg ikke hvor mange af jer som kender spillet men går da ud fra i har en smule kendskab til det. Når jeg står i enviroment stille og bevæger mig rundt har jeg en FPS der siger omkring 30-50 Sommetider højrere, den falder ca til omkring 3-9 FPS. det skete for omkring en månede siden at den begyndte på FPS drop, før det kørte den fint uden problemer. Jeg har prøvet at skifte min Windows Harddisk ud, før var det en IBM Deskstar 15GB 5400 RPM. Nu sidder der en Maxtor Diamond 9 Plus 60GB 7200 RPM's disk som system disk...

Info om min PC:
Bundkort: Asus K8N-E Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 3000+
Ram: 2x Samgsung 512 PC3200
GFX:
Asus N6600LE 256 MB DDR Engine Clock 350Mhz Memory Clock 500Mhz(Husker ikke om det er DDR2)

I Selve spillet har jeg sat alt hvad der hedder effekter ned til minimum og stadig sker FPS droppet, jeg håber i kan give mig et svar på hvorfor det sker eller hvad jeg kan gøre eller lign, om det simpelt er mit grafik kort der bare er dårligt eller lign :)

Mvh
Jesper Nielsen
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
18. juni 2006 - 21:50 #1
Lyder som om der snart skulle forefindes en patch til WoW...

Ellers kan jeg ikke lige se hvad dit problem skulle være...
Din computer skulle sagtens kunne klare spillet - du opfylder da kravene..

Det hjælper ikke meget, men prøv at søge på diverse WoW forums! Det kan være du ikke er den eneste!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
18. juni 2006 - 22:36 #2
prøv dette, og hvis det ikke virker, så tag vi den derfra..O)
http://dbhome.dk/bartfreak/guider/er%20computeren%20langsom.htm
Avatar billede neofly Nybegynder
18. juni 2006 - 23:16 #3
Mange tak :) Det vil jeg lige prøve imorgen så :)
så vender jeg stærkt tilbage med respons på om det virker eller ikke :)
Avatar billede neofly Nybegynder
19. juni 2006 - 17:06 #4
Heyy bart

Jeg har prøvet alt som er på din side der, og intet har hjulpet faktisk, nu ligger min FPS i wow hvor jeg normalt går rundt på omkring 14-28 :(
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. juni 2006 - 18:48 #5
har du også flushet dns..?
Men har du mange programmer der ligger i bagrunden, og bruger internet..?, så fjern el deaktiver dem.
Det kan også ha´ indflydelse, hvis du er på et bolignet, hvor andre kan påvirke hastigheden.. prøv evt. om natten, eller på andre skæve tidspunkter.

Har du opdateret driver til dit grafikkort, checket om der er et nyt patch.?
Systemkravene er meget små¨på wow, så din maskine burde spille det perfekt.?
Du kan overveje at geninstallere spillet, el. at lave en repair, da det tit sparrer en masse tid..O)
Håber at bare noget af det virker.!
Avatar billede neofly Nybegynder
19. juni 2006 - 19:22 #6
Hey igen :)

Jeg kan starte med de ting jeg har prøvet / gjort hehe
Jeg har deaktiveret alle de unødige programmer som kører i baggrunden eller fjernet dem.
Internet der har jeg Cybercity 2048 / 512 bor i udkanten af en ja såkaldet bondeby hehe :P
Normalt spiller jeg fra kl 9 om aftnen sån allermest (hvor det også er værst med FPS droppet) til ca 1-2 stk.
Driveren er den nyeste Nvidia her released 84.21 WHQL Certified eller hva det hedder.
Ja jeg mener jo også at den burde kunne køre det uden problemer slev når vi er samlet 40 mennesker på samme sted i raid i dungeons osv osv.
Spillet kan jeg prøve at geninstalere, gjorde det godtnok for en månedes tid siden, men det er forsøget værd :)
Ja hehe håber virkelig også det virker, jeg har lånet et andet grafikkort af en ven Leadtek Nvidia GeForce FX5950 Ultra hvilket er en del vildere end mit eget N6600LE fra Asus som jeg vil betegne som en "Medi Class model" , som jeg vil prøve i aften og se om det kører bedre, bare for at teste. Jeg vender tilbage med resultatet :)
Fortsat god dag :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. juni 2006 - 21:14 #7
God forklaring.O)
Det er desværrer ikke altid den nyeste driver, som er den bedste, det er lidt individuelt, afhænging af kortet.
hvad med patchet..?
http://www.3dgamers.com/games/worldofwarcraft/downloads/

Hvis du har 2 harddiske i pcén, så prøv at oprette en ny partition, og installer et nyt xp på den, også kun Wow og intet andet, for at se om det nu ikke er andre programmer der ligger i vejen.!
Fjern feks. messenger, eller deaktiver det, også messenger service, auto opdate m.m..
Alså hvis du har mulighed for det.?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
19. juni 2006 - 21:21 #8
Avatar billede neofly Nybegynder
20. juni 2006 - 08:51 #9
Hej igen

Jeg prøver i dag at instalere en tidligere driver til mit grafikkort for at se hvilket resultat det kommer med + som du siger med harddisken.
Patchen skal man have for at kunne spille det efter de har opdateret det godt hver månede ca, så den er også i vinkel.
Hastigheden fejlede ikke noget da jeg testede.
Jeg lagde tilgengæld mærke til at mine harddiske er så varme at man kan lave toast på dem, eller de er ihvertfald MEGET varme, om det evt. kan være løsningen,
CPU'en er ca 44-46C Varm,  Bundkortet er ca 36-38C Varm, hvilket ik er det helt vilde vil jeg jo sige, jeg prøvede i går med min vens grafikkort jeg nævnte i overstående kommentar, det gav heller ikke noget resultat :)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
20. juni 2006 - 11:26 #10
fik du checket DMA..?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
25. juni 2006 - 13:42 #11
kører det bedre nu..?