Avatar billede simjul Nybegynder
18. juni 2006 - 09:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er dette ikke en fornuftig bærbar?

Min søster har bedt om hjælp til køb af en bærbar, men vil ikke bruge meget mere end 5-6000 kr.

Er dette ikke et fornuftigt køb:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=171048

Hun skal kun bruge den til alm. kontorbrug + internet pt., men der kommer jo nok lidt mere på på sigt!
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
18. juni 2006 - 10:30 #1
Joh, det er en ganske udemærket bærbar.
Det er jo hvad man får til den pris...

Der skulle ihvertfald ikke være nogen problemer med at bruge den til det som du skriver...

Har selv rigtig gode erfaringer med Toshiba. Har selv en Tecra A4!
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2006 - 11:06 #2
det er en god maskine ,jeg har selv haft en toshiba sattelite ,sørg for der er minimum 512 mb ram i den gerne mere  ,

Det var værre hvis du havde valgt acer eller medion .
Avatar billede esbenp Nybegynder
18. juni 2006 - 11:38 #3
En centrino er altid at foretrække frem for en celeron. Dell havde en 1.7 centrino til 4.5K inkl moms på et tidspunkt. Kig lidt på deres tilbud
Avatar billede innercitydk Nybegynder
18. juni 2006 - 11:40 #4
Du skriver at du hen af vejen skal bruge den til andet end kontorbrug og internet. Hvis du tænker på spil kan den ikke anbefales.

Her er et alternativ jeg havde valgt istedet, dog er den noget dyrere men også bedre på mange punkter bla. Cpu, chipset og grafikkort.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=204107

Vh
Avatar billede simjul Nybegynder
18. juni 2006 - 21:31 #5
Vil der være problemer med at køre dvd film på denne maskine - bl.a. over bredbåndet?
Avatar billede jacob_waino Nybegynder
18. juni 2006 - 21:47 #6
Nej, jeg kan ikke lige se hvad problemet skulle være, andet end der ikke er så mange private Internet-brugere der har en forbindelse der kan klare dette endnu.

Vi snakker forbindeler på 10/10mb eller 25/25 mb og over Fibernet. Ikke noget der er landsdækkende endnu, men er på vej...

Tjek www.danskbredbaand.dk for at se om det er i dit område...
Avatar billede simjul Nybegynder
22. juni 2006 - 15:03 #7
Lægger I et svar, så jeg kan dele point ud?
Avatar billede simjul Nybegynder
28. juni 2006 - 11:05 #8
Lukker