Avatar billede speedydk Nybegynder
16. juni 2006 - 20:30 Der er 3 kommentarer

hjælp til DVD ripping

Først of fremmest: Ingen beskyldninger om ulovlig aktivitet tak, formålet er ganske legalt.
Jeg vil gerne kunne rippe DVD'er på to måder.
1: direkte dvd-rip, så jeg ender ud med et fuldt image af dvd'en
2: komprimeret ripping til divx (med subs)

Et let gennemskueligt freeware program vil klart være at foretrække. Og ripping hastigheden må gerne være høj da jeg har en ret så kraftig maskine, så hvis der er en forskel på programmerne må det meget gerne bemærkes.

På forhånd tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2006 - 20:34 #1
http://www.helgec.dk/dd-windows.html
Jeg ville da være glad hvis du lige gade rippe en DVD og melde tilbage om det lykkedes, cd er der ingen problemer med
16. juni 2006 - 21:28 #2
Avatar billede uffesteenberg Novice
17. juni 2006 - 18:21 #3
I Nero (som mange har fordi det kommer med brænderen) kan du ber gemme DVD'en på harddsik som et image (end alm. dvd-film fylder dog ofte mere end der kan være på en alm. tom DVD-skive)

Med ratDVD (www.ratdvd.dk) kan du gemme en hel dvd med menu og alt andet materiale i én fil... den fylder meget mindre end dvd-skiven og kan senere brændes ud på en tom skive... selvom størrelsen er reduceret har jeg aldrig bemærket nogeet kvalitetstab :-)  Programmet er dansk og GRATIS!!

Alternativer er det rigtig gode CloneDVD (samme firma som laver anyDVD, der bryder kopi-spærring mm)
Gratis programmer, der kan rippe direkte til divx med subs kender jeg ikke lige, men de findes garanteret ;-)

PS: ratDVD kan godt tage nogle timer om at komprimere og genskabe, men jeg har også kun 256 mb ram, så det går nok hurtigere hos dig ;-)