Avatar billede gnuggi Nybegynder
16. juni 2006 - 14:11 Der er 4 kommentarer

Nvidia 7300GS

Hej!
Overvejer at købe en pc med et nVidia 7300GS kort i, der har 256 mb onboard grafik og tager yderligere 256 mb fra system-hukommelsen. Antallet af ram er ikke noget problem, da resten af systemet har 4 Gb ram og et X-fi lydkort med 64 mb (så systemet er rimelig aflastet). Nu ville jeg bare høre, om der er nogen der ejer et sådan kort, og om det er godt? Kan det køre nyere spil i god grafik (Most wanted, Bf2 osv.) Kan det trække 19 og 20" Skærme? På forhånd tak!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
16. juni 2006 - 15:58 #1
nej!
7300GS er et relativt dårligt kort!
Det er lavet til folk som ikke har brug for speciel god grafik, men bare skal have et solidt kort til billige penge.

Hvad er dit budget ?
Der fås langt bedre kort!
Avatar billede egr_sli Nybegynder
16. juni 2006 - 16:10 #2
7300 GS er dårligere end et i forvejen dårlig X1300 fra ATI :P
http://xtreview.com/articles.php?id=75&vote=1
Lad dig ikke nare bare fordi kortet har 256 mb, der er mange andre ting som spiller ind, når det gælder grafikkort!

- Men selvfølgelig, hvis budgettet ikke er særlig stort, så får du altså heller ikke så meget "ydelse", og det lyder det som om du gerne vil have, hvis du skal spille BF2, Most wanted mm.

Geforce 7600 GT derimod, er et rigtig godt kort til pengene, som godt kan følge med i de nyeste spil!

Til PCI-Express: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=196569
Avatar billede gnuggi Nybegynder
17. juni 2006 - 21:38 #3
Vidste godt, at det var et low-end kort uden vild ydelse. Tænker også på et 7600gt Silent. Det skulle give god ydelse og lav støj til god pris (ca.1700)
Tror I snart der kommer en nVidia 8-serie kort?
Avatar billede egr_sli Nybegynder
18. juni 2006 - 12:35 #4
nej, ikke lige om hjørnet, og hvis du leder efter et low-end kort, skal du jo heller ikke have et 8-serie kort (hvis de kommer) fordi de vil helt sikkert komme til at koste.
7600 GT er et rigtig godt kort, og det du tænker på er med passiv køling ik ? (Ingen blæser)
Men kortet har også nogle ulemper. Det er dyrere end et almindeligt 7600 GT, + at det udvikler enormt meget varme, som resten af dit system selvfølgelig ikke har godt af.
Ellers et fint valg.