Avatar billede herch Nybegynder
15. juni 2006 - 09:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mail-adresse i sidefod, men vises ikke korrekt i PDF-fil

Såfremt der bliver indsat mail-adresse, f.eks. peter.hansen@xxxxxxx.dk i Word XP sidefod, og der herefter skal dannes en PDF-fil via PFD-writer(Adobe), giver det fejl.
Hvis man får vist mail-adressen i PDF-filen vises den kun som
hansen@xxxxxxx.dk.
Placeres mail-adressen i selve teksten, vises den korrekt i PDF-filen.
Der anvendes Word 2002 med SP3 og Acrobat Writer 5.0
Avatar billede falster Ekspert
15. juni 2006 - 13:19 #1
Muligvis er Acrobat "for gammel". Med Acrobat 7 er der ingen problemer.

Men prøv dette:

Brug "Indsæt" -"Felt..." - Hyperlink. Intast ved tryk på knappen "Formel..." så der står: HYPERLINK "peter.hansen@xxxxxxx.dk" peter.hansen@xxxxxxx.dk
Avatar billede falster Ekspert
15. juni 2006 - 13:21 #2
Det var knappen "Feltkoder", ikke "Formel...". Sorry
Avatar billede herch Nybegynder
15. juni 2006 - 14:06 #3
Den viser stadig kun til  'mailto: hansen@xxxxxxx.dk'
Avatar billede falster Ekspert
15. juni 2006 - 15:09 #4
Nu er jeg med. Hos mig vises den rigtigt i pdf, men mailen er kun til hansen@xxxxxxx.dk.

Efter sigende er det en bug i Acrobat.

Der er vist kun denne "work around": Indsæt hyperlinket med hyperlinkværtøj i Acrobat. URL-adressen skal være mailto:peter.hansen@xxxxxxx.dk. Så virker den.