Avatar billede aurinko Nybegynder
13. juni 2006 - 22:18 Der er 4 kommentarer

Password til hjemmeside lavet i frontpage+installere PHPblogger

Kære eksperter

Jeg er ved at lave en hjemmeside i Frontpage, som skal lægges ud på mit webhotel på en server hos b-one.net. Da jeg ikke er nogen super-haj på dette område, har jeg brug for et pædagogisk svar :-) Hvordan opretter jeg et password til min hjemmeside, således at jeg kan have kontrol med, hvem der har adgang til siden på nettet? Og hvordan opretter jeg en gæstebog, som folk kan skrive i? Jeg har derudover fundet et script (tror jeg), der hedder phpblogger (findes på www.phpblogger.com), som jeg gerne vil lægge ind som fotoalbum, men hvordan gør jeg mon det? Jeg har forsøgt at følge instrukserne på www.phpblogger.com, men kan ikke få det til at lykkes. Jeg har downloaded phpbloggeren til mit skrivebord og forsøgt at uploade programmet til b-ones server, men jeg ved ikke, hvordan jeg får programmet korrekt installeret og lagt "ind i" mit fotoalbum. På forhånd mange tak.
Mange hilsener
Aurinko
Avatar billede nin807 Nybegynder
13. juni 2006 - 22:21 #1
Du må lede rundt på nettet for at finde bl.a. scripts til password login, eller downloads. Der findes så mange, men hvis du skal have et sikkert et vil jeg forslå du prøver at finde et i php. Ellers jeg ikke mere at sige :P
Avatar billede jonatanharring Nybegynder
13. juni 2006 - 22:36 #2
Du skal lave en simpel login formular! - Dette kan gøres i fks. PHP. Du kan ligeledes lave en i HTML, og der findes en kode til det på Frontpage!
Vis du stadig ikke kan finde ud af det, skal du blot lave et spørgsmål på Eksperten.dk, med titlen: Login formular!
Du kan også sagtens finde koder til det på fks. Google.
Avatar billede old-faithful Praktikant
13. juni 2006 - 23:17 #3
Eller du kan lave en .htaccess og en .htpasswd fil og saa goere det af den vej. Paa Google kan man finde mange guides der fortaeller hvordan dette goeres.

Mht. dit blogger software, har du husket at kigge i programmets dokumentation eller manual... ofte kan man laese hvad man skal aendre. Det indebaerer ved PHP scripts som regel at du skal aabne en af php filerne i textprogram saasom notepad og saa aendre filen, hvorefter den uploades.
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 23:26 #4
Fandt du ud af det?