Avatar billede fader Nybegynder
13. juni 2006 - 19:50 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Skal samle ny gameing computer ca. 10.000kr.-

Hej..
Skal til at skrabe en ny computer sammen!
Den skal bruges næsten udelukkende til gameing!!
Har skærm, mus og tastatur.
Men alt andet skal være top.
ca. 10.000 kr.- Nogen gode ideer gerne helt konkrete, men alt er velkomment!

-MVh Fader
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2006 - 20:12 #1
23 juli kommer de nye conroe CPU´er fra Intel, som virkeligt losser røv med alt andet på markedet, samtidigt sænkes prisen på alle deres pentium produkter med op til 60%, så jeg ville vente til ca starten til midten af august, at købe lige nu ville være spild af penge :)
Avatar billede egr_sli Nybegynder
13. juni 2006 - 22:38 #2
jaeh, og hvis du er til amd, så kommer der også en stor prisnedsættelse fra dem !
Selvom jeg er enig med drgonzo i, at det er værd at vente på conroe, er der, sætter AMD alligevel deres cpu'er ned med ca. 30 - 35%
http://www.tweakup.dk/readmore/9105/

og Intels prisnedsættelse:
http://www.tweakup.dk/readmore/9111/Pris_saenkning_hos_Intel/

_______________________________________________________________________________________________________________

Udover alt det med CPU'en, er der nogle andre ting der er væsenlige at have med:
- Da du skal bruge din PC til gaming udelukkende, skal du selvfølgelig have et godt grafikkort. Lige nu, er det klart Nvidia som leverer best grafik til pengene, altså, du får mere for pengene hos grafikkortproducenten Nvidia, frem for ATI.
Til gaming vil et geforce 7900 GT (evt GTX) være et godt bud, det er ikke specielt dyrt, men meget kraftigt!

- Som du måske har hørt, kommer man ikke særlig langt med 512 mb ram længere!
Du skal have MINDTS 1 gb ram, gerne 2 gb!
Jeg vil ikke anbefale nogle ram til dig endnu, da vi ikke ved om du kommer til at få et motherboard der understøtter DDR ram, eller DDR II ram.
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2006 - 22:48 #3
enig med egr omkring 7900GT som værende mest bang for the buck lige nu

de 2 næststørste conroe der smækker amd
http://www.hexus.net/content/item.php?item=5692&page=3
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. juni 2006 - 22:50 #4
Core 2 duo conroe e6600 kommer ca til at koste 2800 og er klart den cpu jeg ville tage hvis jeg var dig. Kommer den 23 juli

Dual core 2.4ghz, 4mb cache, 1066mhz fsb
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juni 2006 - 22:54 #5
"MÅSKE" d. 23 Juli - Intel har ikke bekræftet dette endeligt.
Avatar billede fader Nybegynder
13. juni 2006 - 23:12 #6
Mnage tak for al informationen!
Det er desværre en gave så kan ikke vente så langtid!
Jeg har gennem andre kilder fået siden www.shg.dk anbefalet til selv at samle en.
Hvis jeg skal købe en computer der er gearet til conroe cpu'en hvad hedder socket'en så??
Desuden ville det være fedt hvis i nærmest kunne give en samlet pris, på en til prisen, god computer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2006 - 09:25 #8
"Hvis jeg skal købe en computer der er gearet til conroe cpu'en hvad hedder socket'en så??"

Men det er tvivlsomt om div. bundkort understøtter Conroe direkte eller om der skal BIOS opdatering til...
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. juni 2006 - 09:25 #9
Ups!
socket 775
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. juni 2006 - 11:34 #10
socket 775 og så nyt et intel chipsæt som muligt, giver dig bedst mulighed for at være klar til conroe, men du undgår nok ikke en bios update som john siger
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. september 2006 - 09:19 #11
halloooooo???
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. september 2006 - 17:19 #12
respons???
Avatar billede fader Nybegynder
13. september 2006 - 01:53 #13
ja... hva vil du vide? jeg har endnu ikke fået nogle som vil svarer?!? Ender med at jeg selv gør det så..
Avatar billede drgonzo Praktikant
13. september 2006 - 08:10 #14
Det er fordi folk plejer at ligge deres indlæg som kommentarer, når så du har fået de svar du havde brug for kan du bede den/dem der har løst dit problem om at ligge et svar :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. februar 2007 - 13:38 #15
respons????????
Avatar billede drgonzo Praktikant
12. juni 2007 - 18:33 #16
Mon ikke det var en ide med noget feedback eller få afsluttet spm, vi hjælper ikke for sjov
Avatar billede drgonzo Praktikant
14. juni 2007 - 20:35 #17
andre der vil have point? Deler gerne :)