Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 18:49 Der er 15 kommentarer

Driver til database mdb

Hej, jeg har fået fat på noget asp-kode, men når jeg vil se den på nettet, viser den ikke siden, men dette:

Technical Information (for support personnel)

Error Type:
ADODB.Connection.1 (0x800A0BB9)
The application is using arguments that are of the wrong type, are out of acceptable range, or are in conflict with one another.
/e-shop/order_product.asp, line 18

Browser Type:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.0.3705; .NET CLR 1.1.4322; Media Center PC 4.0)

Page:
GET /e-shop/order_product.asp

Time:
Monday, June 12, 2006, 6:48:19 PM

More information:
Sun ONE Active Server Pages Support

og i linje 18 står der:
myConn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("database/e-shop.mdb")

Kan det være fordi jeg ikke har Acces? Og derfor ikke driveren?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2006 - 18:57 #1
Det er dit webhotel, der ikke understøtter access... Du kører på en unix maskine og derfor er der ikke drivere til access.. Du skal bruge MySQL istedet for.
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 19:01 #2
jeg kører på b-one, der står
ASP | ja
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2006 - 19:04 #3
Ja... Men de kører en fortolker som ikke er den rigtigte fra windows..

Og SUns ASP - fortolker kan ikke håndtere det på unix..

Se her: https://www.b-one.net/static/support-faq-asp.do

Der står de ikke understøtter ACCESS
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 19:05 #4
Okay! Tak
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 19:11 #5
Er der så andre steder, med gratis webhotel, der understøtter acces?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2006 - 19:23 #6
ikke af hvad jeg lige kender til, men hvorfor bruger du ikke bare mysql i stedet...
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 19:28 #7
Kan man lave den mdb database jeg har nu, om til MySQL?
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2006 - 19:44 #8
Ja.... Du kan bruge f.eks. navicat eller mysql-front, der kan lave tabellerne og data udfra din mdb på en mysql... Eller så kan du lave et script der gør det...
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 20:11 #9
OKay, hvor får jeg fat i det?
Avatar billede madeindk Nybegynder
12. juni 2006 - 20:17 #10
Du kan også bruge 'Access 2 MySQL' - det kan anbefales

http://www.data-conversions.net/products.php?prod_num=1&&dest=MENU&&ID=100
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2006 - 20:35 #11
mysql-front hentes på www.mysql-front.de og navicat hentes på navicat.com
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 20:40 #12
Jeg har lige prøvet de 2 ttopholm sagde, men jeg kan ikke få dem til at connecte :S.

Har prøvet med localhost som hostname, og har lavet phpinfo.php, og bruge SERVER_ADDR derfra, det virkede heller ikke :S
Avatar billede phpn00b Nybegynder
12. juni 2006 - 20:40 #13
Men jeg er ved at hente Acces2MySQL nu
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. juni 2006 - 20:57 #14
Det kan være b-one har lukket for ekstern adgang...
Avatar billede madeindk Nybegynder
12. juni 2006 - 21:09 #15
Tror desværre heller ikke du kan administrere din database udefra.

Da de skriver inde på deres hjemmeside:

'For at programmere databasen skal du benytte PHPMyAdmin, som er det program som vi stiller til rådighed. I kodebrevet kan der ses hvorfra PHPMyAdmin tilgås, og hvilke koder der skal benyttes.'