Avatar billede al Nybegynder
12. juni 2006 - 13:52 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

ingen elementer i "tilføj eller fjern programmer"?

Hej. Jeg sidder med en computer med XP pro SP2 der fungerer fint, og har en masse installerde programmer, der også virker.

Men i "Tilføj eller fjern programmer" i kontrolpanel, på listen over
"Installerede programmer" er der slet ingen elementer. Heller ingen windows opdateringer.

Det ser ikke ud til at vinduet fryser under åbning, og "tilføj/fjern windows-komponenter" virker fint.

Hvad kan der være galt? og hvordan får jeg rettet op på det?
Avatar billede vejmand Juniormester
12. juni 2006 - 14:31 #1
Lige en tanke: Er du logget på med administrator-rettigheder?

Jeg har ingen anelse om det har nogen betydning.  :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. juni 2006 - 14:41 #2
Der må være fejl i syatemfiler -
Fejl i systemfiler kan rettes med SFC fra Kommandoprompt.
Du skal bruge din Windows XP/2000 CD, sæt den i drevet og luk menuen når den kommer frem. Gå til Kør og tast cmd, når du er i kommandoprompten taster du sfc /scannow. Bemærk mellemrum mellem sfc og skråstregen.
Avatar billede al Nybegynder
12. juni 2006 - 15:00 #3
vejmand: kan man bruge windows uden at være administrator? :-)

ibtage: lyder fornuftigt, prøver jeg lige
12. juni 2006 - 15:43 #4
Avatar billede haverslev Novice
12. juni 2006 - 15:57 #5
Samme som her måske?
http://www.eksperten.dk/spm/714159
Avatar billede al Nybegynder
12. juni 2006 - 16:39 #6
dr1: Nej, det er ikke taskmanageren der er problemer med, den virker fint, og jeg får slet ikke nogen fejlmeddelse.

haverslev: Nej, der er slet ingen ting på min liste over programmer, og jeg har ikke autocad installeret.
Avatar billede al Nybegynder
12. juni 2006 - 16:42 #7
ibtage: Dit trix virkede desværre ikke :(
Avatar billede gratis Nybegynder
12. juni 2006 - 17:04 #8
spørgsmålet er så om de installerede programmer er forsvundet fra registreringsdatabasen... de skal være her:
My Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
Avatar billede al Nybegynder
12. juni 2006 - 18:28 #9
Jeg lavede en reperation af windows, det afhjalp problemet

ellers mange tek for jeres kommentare
Avatar billede vejmand Juniormester
13. juni 2006 - 05:25 #10
Kommentar: al 12/06-2006 15:00:04

Ja, det kan man sagtens.
Under "Brugerkonti" i kontrolpanel kan du se hvilke brugere der er "Computeradministrator"  :-)