Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
12. juni 2006 - 11:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Studietur i USA New York - Miami

Hejsa

Vi er en flok studerende i software engineering på 8./9. semester fra Aalborg Universitet, der skal en tur til USA.

Vi starter i New York og kører til Miami.

Problemet er at vi er lidt i tvivl om hvad vi skal se der ovre. Det er primært studie relaterede ting vi er interesseret i at se.

Er der nogen af jer, der har nogle idéer eller kontakter?

Det bedste forslag får 200 point..
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2006 - 12:19 #1
seattle men det har i jo nok allerede på listen....
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2006 - 12:21 #2
Det er en lang tur 2300 km!
Avatar billede Spotgun Seniormester
12. juni 2006 - 12:32 #3
Hvis i alligevel kører til Miami, så stop evt. ved Cape Canaveral i Florida og besøg Kennedy Space Center - Visitors Complex.

Der er en smule disneyland over indretningen i centeret, men det er meget informativt og spændende at rende rundt og se alle de gamle raketter osv. Når entreen er betalt er der bl.a. gratis busture rundt i NASA's område, hvor man får set launchpads, klargøringscentre og der hvor de laver moduler til den nye rumstation. Det er nogle imponerende store bygninger og konstruktioner de har dernede, og alt i alt er det et besøg værd. Sørg for at komme forbi tidligt, da der nemt ryger en masse timer derinde.
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
15. juni 2006 - 17:10 #4
Hmm... ja NASA er bestemt en mulighed.. det skulle dog gerne være noget studie-relevant. Evt. besøg hos en software virksomhed.

Alle de store ligger stort set i Californien, så vi synes vi har lidt svært ved at finde noget... :(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
15. juni 2006 - 18:22 #5
Har i overvejet at prøve at spørge i amerikanske nyhedsgrupper?
Avatar billede Spotgun Seniormester
15. juni 2006 - 23:10 #6
Jeg ved ikke hvor relevant det er for jeres studie, men i Orlando ligger WAVE Corporation som laver Asset Management og Content Management software (store billeddatabaser og lignende).

Jeg var på kursus ovre hos dem i november sidste år, og de er utroligt flinke, imødekommende og ikke mindst kompetente. Jeg er sikker på at I nok kan få arrangeret et besøg hos dem hvis det har interesse.

Der er kontaktdetaljer her: http://www.wavecorp.com/contact.htm
Spørg evt. efter Les Veres. Han står for deres internationale kunder, og har flere gange været i Danmark. Super flink fyr, og han kan nok hjælpe jer med at få et besøg sat i værk...
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
07. august 2006 - 12:14 #7
Vi er nu tilbage og besøgte bl.a. NASA.. smid lige et svar spotgun, så får du lidt point..
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. august 2006 - 13:08 #8
Det var så lidt. Håber i havde en god tur!