Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. juni 2006 - 13:55 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

kontrol af girokort/FI kort, kontroller kortart og debitor findes

- beklager hvis dette ikke er den rigtige gruppe, fandt den mest hensigtsmæssig:

Er det muligt online, uden netbank, at kontrollere om man har tastet kortart (01,04,71,73 osv) korrekt når man taster debitor koden (kontoen man vil overfører til) og så får retur hvem det er man forsøger at indbetale til?

Jeg kan huske Jyske Netbank kunne på FI kort, den fortalte hvem man rent faktisk var ved at overfører til.
Men findes der en offentlig tilgængelig database hvor private/virksomheder kan foretage et opslag?
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. juni 2006 - 14:31 #1
Du kan evt. prøve at spørge PBS, jeg tror de ved det :)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. juni 2006 - 15:25 #2
ja de kender til FI kort fx kortart 71 og 73 m.fl
- men dem ringer jeg til, mener nemlig )som jeg også skrev at nogle netbanker kan "validere" debitor nr. ved indbetaling, så man ikke overfører forkert
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. juni 2006 - 17:11 #3
Har siddet og lavet net-bank kode, og vi brugte nogle modelus koder som vist nok var fra PBS :)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. juni 2006 - 18:01 #4
martinlind: hov det er slet ikke modulus jeg ude i!
- denne bruges til beregning af kreditornummer - altså dig som kunde der skal betale.

Det jeg snakker om er +71 _______________ + 84783757
Ovenstående er fx FI kortart 71 og debitor er 84783757 (dette tilfælde Told Skat)
Jeg vil gerne have adgang til et sted hvor jeg kan kontrollere 84783757 er SKAT og hører til kortart 71. Dette kan selvfølgelig gå galt hvis de også har kortart 73 med samme debitor, men det er vidst usansynligt.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. juni 2006 - 18:02 #5
ps modulus bruges så til at beregne checkciffer i __________________
- dette er blot en ekstra sikkerhed for at brugerne taster rigtigt (homebanking eller kassen i banken)
Avatar billede martinlind Nybegynder
09. juni 2006 - 23:12 #6
Jeg er nu stadig ret sikker på det PBS du skal ha' fat i, de er ligesom det samlene led i DK mht. bank transakt.
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
09. juni 2006 - 23:17 #7
martinlind: vi er helt enige - men jeg spurgte herinde fordi nogen måske lagde inden med viden (pbs er ikke altid lige kunde-orienterede i deres samtaler ;)

God weekend
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. juni 2006 - 10:26 #8
ILM :-)
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
10. august 2006 - 21:24 #9
luk
Skriver mere når jeg har fundet ud af om Modulus også virker med selve kontonummer