Avatar billede Morten Nybegynder
07. juni 2006 - 22:54 Der er 30 kommentarer og
4 løsninger

Feedback på hjemmeside

Kommentar ønskes til:

www.a1-murerne.dk
Avatar billede keysersoze Guru
07. juni 2006 - 23:04 #1
meget kort sagt så synes jeg den virker meget kedelig og uinspirerende at se på - det virker mere som et ønske om at have en hjemmeside bare for at have en hjemmeside end det virker som om man virkelig vil noget med det.
Avatar billede Morten Nybegynder
07. juni 2006 - 23:07 #2
Øhh - det må du uddybe -
...et murerfirma med mere spræl i?
Avatar billede Morten Nybegynder
07. juni 2006 - 23:10 #3
.. er det farverne, baggrunden eller indholdet ????
Avatar billede lund_dk Praktikant
07. juni 2006 - 23:28 #4
Der kan være meget mere spræl i, sitet er uprofessionelt,og skulle jeg vælge en murer,så havde jeg gået videre, da siden ikke viser den store seriøsitet.

Vil sige det er alt på siden den er galt med,opsætning, grafik farver m.m.

Som de si'r i reklamerne.. det er en om'er
Avatar billede Morten Nybegynder
08. juni 2006 - 02:18 #5
Hmmmm, mon nogen af de herre er oppe, og hvis vil i så kigge nu og se om jeg er på vej mod noget som  i mener kan bruges...?

;O) godt nok ikke sjovt at få kritik!!!! :O)
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. juni 2006 - 08:00 #6
"Kommentar ønskes til:"
Du har fået hvad du ønskede :)
Avatar billede Morten Nybegynder
08. juni 2006 - 08:28 #7
Jeps og har siddet oppe hele natten - så prøv at kigge igen når du har tid, det er ikke helt færdigt...
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. juni 2006 - 09:39 #8
Ser du,det er straks noget helt andet..
Her har du meget bedre farvesammensætning, du viser mere professionalisme..

Dine links bør du nok have anden farve end blå..
Måske du også skulle gøre den generellse skrift en anden farve, så den ikke forsvinder i det blå..
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2006 - 09:48 #9
generelt synes jeg også bedre om det nye omend det stadig - efter min mening - bærer meget præg af "se hvad min photoshop kan". Det virker også lidt overraskende for mig hvor hurtigt efter den første kritik du fik du kunne få et nyt design op - det virker ikke så gennemarbejdet/-tænkt. Det virker for mig mest som om du bare skal have sparket en side afsted - hvad skal et murerfirma fx bruge et W3-logo til?
Avatar billede Morten Nybegynder
08. juni 2006 - 11:58 #10
>>keysersoze...

Altså jeg sad cirka 6 timer efter jeres kritik og rodede med det, og brugte noget af tiden til at lure på andre sider bl.a. det lund_dk har lavet.

Murerfirmaet kan ikke bruge W3 logoet til noget men det fortæller jo bare at siden overholder standarden - hvad kan andre bruge det til?

og ja det er hurtigt lavet - men nu er det jo ikke noget kæmpe site og det koster dem heller ikke alverden så det.... og man (jeg) skal jo også lære - og man lære mest af sine fejl og gode råd fra nogle som har noget mere erfaring.

Så når du kritiserer kunne du så ikke være venlig at komme med nogle gode råd også?

PS. Jeg bruger IKKE photoshop ;O)
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2006 - 12:33 #11
photoshop eller ej - meningen er den samme ;)

W3 - ja, hvem kan bruge det? så hvorfor er det på? jeg tør næsten vædde med at mindst 95% af de besøgende ikke aner hvad det er.

6 timer synes jeg heller ikke er meget (havde faktisk gættet på 3 ud fra din kommentar 2:18) for et godt og gennemarbejdet design - selvfølgelig kan det lade sig gøre, men så skal man have en god portion rutine med sig. Det er klart at man skal lære - det skal vi jo heldigvis allesammen - men er udgangspunktet for lavt skal man måske ikke tage penge for det eller også skal man måske se bort fra hvad ens timeløn bliver og i stedet bruge 6 dage i fremfor 6 timer på designet (groft sagt)... netop for at lære som du skriver.

Gode råd - jamen, det er lidt svært uden at komme med et færdigt forslag. Var dit forslag fx 80% godt (hvis man kan måle det sådan) så kunne man lettere komme med forslag til de sidste 20% - men hvis det kun er 20% godt er det rigtig svært at komme med noget til de sidste 80%.

Jeg tror det bedste råd jeg kan give er at være ekstrem selvkritisk og lade være med udelukkende at sammenligne sig med ens nærmeste konkurrenter. Jeg foretog lige en søgning på google inden for "din" kategori og der er generelt en meget lav standard synes jeg - dit sidste forslag ville godt kunne konkurrere med langt de fleste af dem jeg så, men spørgsmålet er så om det er succeskriterie nok?

Nu havde jeg egentlig besluttet mig for ikke at linke til et murer-site jeg synes om - primært netop pga standarden... men nu lykkedes det mig alligevel at finde et jeg synes rimelig om så det kan du da lige få; http://www.peternielsen.dk/
Avatar billede Morten Nybegynder
08. juni 2006 - 12:54 #12
>>keysersoze

Tusind tak for din kommentar...

Jeg har nok lavet for mange private hjemmesider...

Og ja håndværker hjemmesider har en utrolig lav standard...

Og jeg tager ikke som sådan penge - men den ene tjeneste.. men på sigt ville jeg gerne kunne tage noget for det...

Jeg tager dine og Lund_dk's kommentar til mig og bruger lidt mere tid på det og så vender jeg frygtelig tilbage forhåbentlig med en 80/20 istedet for en 20/80 :O)

Gider i og smide et svar så jeg kan give jer min tak....?
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2006 - 22:01 #13
mine tal var bare eksempler for at illustrere :)
Avatar billede Morten Nybegynder
08. juni 2006 - 22:02 #14
I know... :)
Vi venter lige på lund_dk
Avatar billede Morten Nybegynder
09. juni 2006 - 01:04 #15
Prøv lige at tage et kig på det nye design - er det for kedeligt eller....???
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. juni 2006 - 15:22 #16
Hvad venter vi på med mig..?
Avatar billede Morten Nybegynder
09. juni 2006 - 20:56 #17
Et svar...

Og evt. en ny vurdering
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 21:51 #18
En lille css rettelse:

  html, body {
                margin:0;
                padding:0;
                font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
                overflow: auto;
                font-size: 10pt;
                background-color: #FFFFFF;
        }

^ - Denne css del rettes til disse to istedet:

  html{overflow: auto;}

  html, body {
                margin:0;
                padding:0;
                font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
                font-size: 10pt;
                background-color: #FFFFFF;
        }

... her er linjen der kan indsættes i browserlinjen for at teste før udførelse af rettelsen ... bemærk den ene overflow scrollbar forsvinder i opløsning 800x600 ...

java script:document.getElementsByTagName("body")[0].style.overflow="visible";void(0);

P.s.: Galleri siden går lidt i kage i 800x600 pixels opløsning ... nok nogle float's der skal cleares ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 21:53 #19
P.s.: Testede med firefox...
Avatar billede lund_dk Praktikant
09. juni 2006 - 22:22 #20
Dit galleri går også i kage med en skærmopløsning 1024
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 22:43 #21
Design virker overordnet relativt simpelt bygget op - det kan være en fordel ... jeg mangler dog lidt mere kapow, her er vi - og det her kan vi! Det link keysersoze kom med ( http://www.peternielsen.dk ) viser lidt hvordan en website til formålet kunne være bygget op ... siden du viser p.t. virker lidt for konservativ/tilfældigt opstillet...

- Jeg så gerne at du satte en class på menupunktet man var under via. php så knappen var "lyst op"/"aktiveret" mens man var under den pågældende side ...

- Og jeg så gerne et par mursten evt. som dividers ... hvis det da kommer til at se godt ud :/ ... eller måske baggrund som fadede mursten og et layer der ligger henover - anyhow et eller andet ... føler overordnet at den er lidt for enkel p.t. og måske lidt for "blå"...
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 22:50 #22
enten det eller også har den for lidt blå (for at have balance)...
Avatar billede Morten Nybegynder
09. juni 2006 - 23:30 #23
>>mclemens - Oprindeligt var der murersten på baggrunden - men...
Galleriet er ikke tilpasset derfor f... det op...

Kapow ja, men mangler materiale fra gutterne som er nystartet, men må kigge lidt omkrig og "låne" - jeg prøver at sætte noget farve på...

Menuen viser da hvor man er - mener du at det er for neutralt?

Tusind tak for kommentarene...
Avatar billede Morten Nybegynder
09. juni 2006 - 23:33 #24
... det med det tilfældige... da det er det først rigtige firma setup jeg laver har jeg ikke rigtig nogen erfaring, jeg er sikker på at det med at planlægge tingene bliver nemmere jo flere sider man har lavet.. håber jeg...
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 23:36 #25
[ Menuen viser da hvor man er - mener du at det er for neutralt? ]
- Det jeg mente var at f.eks. på denne side - [ http://www.a1-murerne.dk/about.php ]
... når du er på siden (uden at du har musen over menupunktet) ville det være fint hvis knappen var markeret som den er ved hover...

[ men må kigge lidt omkrig og "låne" - jeg prøver at sætte noget farve på... ]
... pas på med at "låne" - grænsen går tit ved blot at man føler sig inspireret ...
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 23:39 #26
... jeps, med erfaring bliver det lettere at få sine ideer ud i livet - det kan dog knibe lidt grafisk, hvis man kun bruger notesblok og paint ... ligesom jeg gør :P
Avatar billede Morten Nybegynder
09. juni 2006 - 23:42 #27
... pas på med at "låne" - grænsen går tit ved blot at man føler sig inspireret ...

Lige præcis derfor at jeg prøver at lave "mit" eget - og søger råd her :O)

Det der måske også mangler er noget profil og nogle hårdtslående argumenter for at bruge netop dette firma - så det bliver mere end blot et stort visitkort med mange billeder!?!...
Avatar billede mclemens Nybegynder
09. juni 2006 - 23:51 #28
Hvis siden skal kunne findes ved andet end decideret annoncering skal den loades med masser af relevant tekst - hvis den bare læsses med billeder får den ikke en høj ranking - men det er muligt at en lav ranking stadig er en høj ranking indenfor den branche :/

En side der ser utrolig flot ud giver ingen
effekt, hvis man ikke kan finde den...
Avatar billede cpacan Nybegynder
21. juni 2006 - 15:45 #29
Nu har jeg ikke fulgt udviklingen af sitet fra start - men jeg kigger på resultatet i dag, som potentiel kunde - det får mig ikke til at købe!

Der skal være meget mere indhold på siden, som gør mig tryg ved firmaet - jeg føler ikke, at jeg lærer dem at kende - for håndværkere er tillid en altafgørende faktor.

Siden skal i langt højere grad pinpointe, beskrive og forklare væsentlige faktorer som; overholder aftaler, mødetider, til at få fat i (tilgængelighed), kvalitet (billederne understreger det, men der skal også tekst til).

Beskriv f.eks. tidligere projekter eller cases og læg noget personlighed i - udlevér personerne bag - blod, sved og tårer - det vil jeg gerne se, når jeg skal lægge 20-250.000 af mine surt opsparede penge!

Jeg håber ikke, at du er færdig med siden;-)
Avatar billede cpacan Nybegynder
21. juni 2006 - 15:46 #30
.... og så forresten.... mclemens har en vigtig pointe i, at der også skal mere tekst til for at jeg kan finde den vha. søgemaskinerne - det er nemlig rigtig svært at finde kvalificerede håndværkere på den måde - så det er en mulig konkurrencefordel.
Avatar billede keysersoze Guru
05. august 2006 - 14:36 #31
lukketid?
Avatar billede cpacan Nybegynder
07. august 2006 - 09:52 #32
?
Avatar billede mclemens Nybegynder
07. august 2006 - 10:56 #33
-||-?
Avatar billede mclemens Nybegynder
10. august 2006 - 09:40 #34
Tak for point :)