Avatar billede thanatos Nybegynder
07. juni 2006 - 22:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genvej som skal åbnes i egen drev

Jeg har en USB key med en program (Miranda) som jeg så har oprettet en genvej til som ligger i roden af USB-key'en. Jeg ville så gerne have denne genvej til at virke i alle computer, men da jeg så tog USB'en til skolen og aktivere genvejen, siger det at genvejen ikke findes.

Årsagen til det er at i min computer har USB'en placering i J: drev, mens den ligger i E: drev i skolen...

Hvordan kan jeg angiver min USB key til at starte i sin egen drev og ikke i en bestemt drevbogstav?!?

Jeg har prøvet %HOMEDRIVE% eller lignende, men ingen virker...
Avatar billede frido Nybegynder
08. juni 2006 - 00:07 #1
lav evt en bat-fil der browser hen til programmet og starter den?

/Frido
Avatar billede thanatos Nybegynder
08. juni 2006 - 00:11 #2
Ja, det er nok den eneste mulighed, så din svar er dermed accepteret (med den .bat fil du sendte mig)!
Avatar billede frido Nybegynder
08. juni 2006 - 00:15 #3
Super, glad for at kunne hjælpe :)
Hyg dig med .bat-filen, og ved at kigge i den kan du jo få ideer til andre muligheder..

/Frido
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 00:18 #4
Kan du ikke smide koden, på den .bat fil du er blevet tilsendt?
Jeg kunne da nemlig godt tænke mig at kigge på den også.
Avatar billede thanatos Nybegynder
08. juni 2006 - 12:23 #5
Ja, og den er meget simplet:

@echo off
cd\
cd Miranda
miranda32.exe

Gem som Miranda.bat i roden af min USB key, og den virker uden problemer.

Den eneste problem er bare at jeg ikke kan give min .bat fil en smukkere ikon end hvad den har lige nu :(