Avatar billede erikmailand Nybegynder
07. juni 2006 - 21:08 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

oprette en ftp server

hej jeg har fået
Bulletproof FTP Server 2.21 +
BulletProof FTP Client 2.43

da jeg og en anden jeg gerne vil kunne ha en delemappe med diverse "skrammel" i, som vi frit kan gå ind og hente fra når pcen er tændt. men vi kan ikke rigtig få det til at virke, vi sad hjemme ved ham og fik det op og køre, på hver sin pc, og der virkede det fint, men når jeg sidder der hjemme med pcen er der ingen af os der kan få det til at virke.. nogen gode forslag til hvorfor??
SKAL man ha en fast ip?
Avatar billede humpfrey Nybegynder
07. juni 2006 - 22:29 #1
altså det at have en fast IP, svarer til at bo på en fast adresse hjemme, mens det at have en dynamisk IP, svarer til at bo på en campingplads. Hvis du flytter din campingvogn, kan en anden jo campere der. Men... hvis du har dynamisk IP, tager udbyderen den jo kun hvis der er bekneb med ledige IP adresser, og så får du en ny tildelt når du vil på.
Hvis du vil være sikker på at man kan finde dig på en given IP, ja så er det jo et hit at have en fast IP.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
07. juni 2006 - 22:41 #2
dvs at de ikke skifter så tit..
så er det jo ikke det der er problemet...
har oprettet ham i min server, med brugernavn & kode. port 21. og han har fået min ip, som står i bullgatd serveren og har også prøvet den der står på www.myip.dk
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 18:33 #3
lukker spørgsmål.. pga manglende respons :-(
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 18:36 #4
Har du husket at åbne for minimum port 21 i din router ?
Avatar billede sim00n Praktikant
18. juni 2006 - 18:36 #5
Jo man SKAL have fast ip for sådan noget..
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 18:37 #6
Nej, du SKAL ikke have fast IP, hvad er det for noget vrøvl.
Avatar billede sim00n Praktikant
18. juni 2006 - 19:01 #7
Hvordan skulle man ellers kunne finde frem til ftp-serveren, hvis ip'en hele tiden skifter?
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 19:05 #8
Det er så et andet problem, men det kræver ikke at man har fast IP.

Der er fx. noget der hedder fx. www.dyndns.dk og www.no-ip.com af den grund.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 19:09 #9
hmm.. okay, åben for forslag.. hvordan tjekker jeg om port 21 er åben??

det er kun få personer jeg skal bruge programmet, så kan bare sende den nye ip når den skifter.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 19:19 #10
www.dyndns.dk lyder interresandt... er det gratis, eller?? og kan man bare sådan uden videre bruge det sammen med bulletproof...??

du skal nok få point på en eller anden måde, hvis du kan hjælpe..
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 19:34 #11
Hvordan du tjecker om Port 21 er ved at logge ind i Routeren og kontrollere.

DynDNS er så vidt jeg husker, gratis.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 20:55 #12
ok.. prøver jeg..

men hvordan kan det så være jeg ikke kan logge på hans server´??
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 21:16 #13
Det samme er jo gældende, har en åbnet port 21 ind til hans maskine ?
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 21:22 #14
Jo DynDNS er stadig Gratis
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 22:00 #15
nu har jeg prøvet at tillade ftp deling på 21 i indstillinger uden held... og oprettet en profil på dyndns.dk

hvordan bruger man så det i bulletproof???
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 22:16 #16
FTP i Indstillinger, hvor ?

Du skal ikke lave din opsætning om i BulletProof, fordi du nu har et DynDNS navn ikke andet end at du skal sørge for at opdatere din IP hos DynDNS (Husk det skal være din externe)
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 22:25 #17
undskyld, men er ny i det her :-/ forstår det sku ikke helt.
dva at jeg skal oplyse det ip.nr som står på dyn... til dem der vil ind på min server?
Avatar billede leif Seniormester
18. juni 2006 - 22:46 #18
Nej, du har fx. oprettet erikmailand.dyndns.dk så kan du bare oplyse det.

Men du skal fortælle dynDNS hvilken IP du har.
Avatar billede erikmailand Nybegynder
18. juni 2006 - 22:57 #19
fedt... når jeg køre bulletproof og messenger samtidig går messenger ned.
måske man skulle købe et andet ftp program...
eller opgive det helt.
bruger windows mediacenter.. ved ikke om det kan ha nogen indflydelse på det.