Avatar billede splyfof Nybegynder
07. juni 2006 - 12:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvorfor begrænser IE aktivt indhold

Jeg har lavet en startside som bare består af en tabel med nogle links i så jeg har noget at klikke på når jeg åbner IE.
Er der nogen der kan forklare hvorfor i alverden IE skriver følgende når jeg åbner den.

"Internet Explorer har begrænset denne fil i at vise aktivt indhold, der evt. ville kunne få adgang til din computer...."

Der er jo ikke skyggen af aktivt indhold tilstede på siden, som jo iøvrigt ligger lokalt på maskinen.
Avatar billede splyfof Nybegynder
07. juni 2006 - 12:11 #1
Rettelse: Den gør det faktisk kun, når jeg vender tilbage til siden fra visse sider på nettet ved hjælp af "Hjem" knappen.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. juni 2006 - 13:05 #2
Klik på den gule bjælke med meddelelsen og derefter "Tillad blokeret indhold"

Jeg kan ikke forklare hvorfor den gør det. :-)
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2006 - 15:11 #3
Kunne det være, du har et lille javascript liggende på siden?

Det er lige netop fordi siden ligger lokalt at den kommer frem med den meddellelse - ting der ligger lokalt på din maskine har nemmere ved at gøre skade end noget der ligger på en server.

Du kan ændre sikkerhedsinstillinger for aktivt indhold i tools -> internet options... -> advanced -> allow active content to run in files on my computer.

1/.
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2006 - 15:12 #4
Såfremt det ikke gør nogen forskel, kan du jo kikke lidt videre i, hvilke settings du kan lave i internet options..

1/.
Avatar billede splyfof Nybegynder
08. juni 2006 - 01:02 #5
Det virkede. Smid et svar "kvadratrodenaf1"
Avatar billede Slettet bruger
08. juni 2006 - 15:50 #6
Svar.