Avatar billede shemeri Praktikant
06. juni 2006 - 21:22 Der er 16 kommentarer

Grafik kort

Hej,

Jeg har brug for en god grafik kort som jeg kan brug til at forbinde til TV'et (TV Udgang), en hvor jeg kan se film/online TV fra nettet via Microsoft Media Player over på TV'et og samtidigt brug min PC alm. ?!

Er der nogle grafik kort der kan klar det?!! :-)
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 21:57 #2
Tror det bliver svært at bruge både tv-out og vga samtidig. Tvivler på at det er muligt.
Avatar billede shemeri Praktikant
06. juni 2006 - 21:59 #3
Idag, har jeg en Wildcat VP 880 Pro grafik kort, men hvordan kan jeg bruge både tv-out og pc?!
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. juni 2006 - 22:02 #4
Det kan være jeg har misforstået dig? vil du både bruge pcen til almindeligt brug + have en film kørende på tvet fra den?
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 22:02 #5
Har 4 maskiner med tv-out, på alle sammen skal jeg vælge ENTEN tv eller vga.
Avatar billede shemeri Praktikant
06. juni 2006 - 22:03 #6
John westcoast: JA
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. juni 2006 - 22:08 #7
er ikke 100% inde i det, men mener man kan købe et grafikkort med to udgange.Vga og dvi, men som sagt er ikke så meget inde i det.;-)
Avatar billede shemeri Praktikant
06. juni 2006 - 22:11 #8
jeg har idag en grafik kort med 2 DVI udgange, men hørt at det er muligt at bruge pcen til almindeligt brug + have en film kørende på tvet fra pcen. Der må være en grafik kort der kan klar det!! :)
Avatar billede backside Nybegynder
06. juni 2006 - 22:12 #9
Hmm, jeg venter spændt. Det ville jo være genialt.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
06. juni 2006 - 22:26 #10
06/06-2006 22:12:40 He-He sagde jo jeg ikke var sikker;-)
Der skal sikkert 2 styresystemer til også;-)
Avatar billede zoone Nybegynder
07. juni 2006 - 09:37 #11
Jeg har haft min pc til både at vise film på et TV og kunne arbejde normalt på den samtidigt. Man sætter bare TV'et op som skærm 2, ligesom man ville gøre hvis man havde 2 skærme. Ind med de nyeste drivers til grafikkortet, og så burde det være ligetil at indstille i et af fanebladene i "advanced" under "display properties" (engelsk winblows).

Faktisk tror jeg alle kort med TV-out har denne mulighed, men jeg har kun personligt testet det med mit ATI X800 kort, med Omega drivers.

Dog er der lige det faktum at filmen godt kan lagge hvis man arbejder i tunge programmer, eller har megen diskadgang, plus at man selvfølgelig skal "dele" lyden med filmkiggeren, så det vil aldrig fungere som 2 seperate systemer på denne måde.
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 09:44 #12
Ja, jeg har også muligheden for at se tv på min sekundære skærm, men ikke når det drejer sig om tv-out. Det ændre ingenting om det er skærm 2 eller 3 jeg prøver at sætte til tv-out.
Avatar billede shemeri Praktikant
07. juni 2006 - 09:48 #13
Jeg har en 3Dlabs Wildcat VP880 Pro grafik kort med 2 DVI udgang. Den ene ville jeg gerne brug til skærmen (PC), og den anden har jeg tænket mig og tilslutte til tvet som anden skærm! Kan jeg gøre det?
Avatar billede backside Nybegynder
07. juni 2006 - 09:51 #14
Har du prøvet de forslag der er kommet?
Du behøver ikke stille spørgsmålet igen og igen.
Avatar billede shemeri Praktikant
07. juni 2006 - 09:54 #15
backside: jeg stille ikke spørgsmålet igen og igen. Det jeg skriver er DVI, ikke tv-udgang!!!! Som jeg ved er tv-out og DVI er 2 separat ting?
Avatar billede zoone Nybegynder
07. juni 2006 - 10:04 #16
Ja DVI og Tv-out er ikke det samme.

Hvis du f.eks. har et fladskærms TV med DVI indgang på, kan det fungere ligesom en alm skærm#2 som jeg talte om i min forrige kommentar. Og så er det nemt at sætte en film på TV'et. Hvis det er et "almindeligt" TV uden DVI indgang, skal du over Tv-out, og det kan godt skabe en del problemer, plus at dit grafikkort selvfølgelig skal have en TV-out udgang.