Avatar billede nolte Nybegynder
06. juni 2006 - 08:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

if / else sætning

Jeg har fået mig en problem ved at bygge min side til kun at kunne vises i 1024x768. Problemet er at min menubar som får at vide, at den skal gå 100 pixels ind fra venstre (det passer til 1024 opløs). Jeg vil gerne lave det således, at den selv udregner den værdi som passer efter den opløsning brugeren benytter, men denn udregning :  ((screen.height-824)/2)

with(Allan=new menuname("Main Menu")){
alwaysvisible=2;
followscroll=1;

left=100; ( Her vil jeg gerne have udregningen til at være istedet for et fast tal ?? )

orientation="horizontal";
style=menuStyle;
Avatar billede thrytter Nybegynder
06. juni 2006 - 18:17 #1
Prøv
left = ((screen.width-824)/2);

Ved ikke lige om jeg har forstået spørgsmålet rigtigt.
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 19:02 #2
<ole>

Hvormeget plads der er på brugerens skærm er sådan set ikke interessant. Det, der er interessant, er, hvor stor han har valgt, browseren skal være, når han ser dit site ... og dét er jo hans valg  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede nolte Nybegynder
06. juni 2006 - 20:39 #3
Ja, det er selvfølgelig rigtigt Ole, men det må jo gerne se lidt pænt ud fra starten :-)
Avatar billede olebole Juniormester
06. juni 2006 - 21:21 #4
Netop ... derfor har skærmstørrelsen ikke interesse. Brugeren har jo sin browser resized til den størrelse, han foretrækker, når han ankommer til dit site - så det er _kun_ den, der har interesse  ;o)
Avatar billede nolte Nybegynder
06. juni 2006 - 21:35 #5
thrytter. Det var lige det jeg havde brug for. takker, point er på vej til dig :-)
Avatar billede nolte Nybegynder
06. juni 2006 - 21:37 #6
thrytter. send mig lige et svar, jeg kan ikke tildele point på kommentar
Avatar billede thrytter Nybegynder
06. juni 2006 - 21:48 #7
Du får lige et svar, selvom jeg nu ikke mener at have bidraget med noget særligt.