Avatar billede ela Nybegynder
04. juni 2006 - 10:03 Der er 3 kommentarer

SATA problem på ASRock P4V88

Jeg har købt en sata harddisk. Jeg har installeret driverne til den via winxp installationen. Derudover har jeg været inde på ASRocks side for at hente VIA Sata raid controller.
Problemet er bare at når jeg installerer driverne så bliver de rigtigt nok fundet af installatations programmet, man får at vide de er installeret korrekt og derefter skal man genstarte.

Når man har gjort dette er SATA harddisken stadig ikke at finde i diskadministrationen.

Jeg gik derefter ind i enhedshåndtering og så at satadriverne ikke virker korrekt. Derefter lavede jeg driver rollback og installerede dem der var en gang ældre med samme resultat.. Altså disken kan ikke findes i windows

Det eneste jeg får at vide som fejl er at 'enheden kan ikke starte' (kode 10)

jeg ved ikke en dyt om hvad der er galt siden det skulle være de rigtige drivere.
Avatar billede ela Nybegynder
04. juni 2006 - 10:29 #1
Hmm jeg læste lige manualen igen og havde åbenbart ikke set et løst stykke papir med instruktioner hvor der stod at hvis man ikke vil boote fra sata disken skulle den sættes som 'non raid' i bios

Da jeg gjorde dette så frøs computeren og den ville ikke engang ind i bios hver gang jeg startede op

Så jeg blev nødt til at tage batteriet ud og resette alle indstillinger.

Computeren virker igen
SATA kan stadig ikke findes
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2006 - 10:38 #2
Forstår jeg dig rigtigt når du vil installere operativsystemet på di SATA ??
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2006 - 10:40 #3
Glem min kommentar