Avatar billede scopionius Nybegynder
04. juni 2006 - 01:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvilken browser er bedst?

Jeg tænker ikke i sikkerhed men udelukkende i funktioner.
Avatar billede bertelbrander Praktikant
04. juni 2006 - 01:59 #1
Nu er det jo nok subjektivt, men jeg foretrækker FireFox:
http://www.mozilladanmark.dk/
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2006 - 02:43 #2
Hvis du ser på "angreb" udefra er MS-IE nok den ringeste
ser du på hvilke sider der kan vises, er MS-IE nok den bedste

lidt ligesom at gå i Rema1000 eller Kvikly,
tror man på kvaliteten, eller vil man bare spare penge ????
det er, og bli'r dit eget valg
Avatar billede vejmand Juniormester
04. juni 2006 - 05:26 #3
*Jeg tænker ikke i sikkerhed men udelukkende i funktioner.*

Så er der efter min mening ingen tvivl: Internet Explorer

Dermed ikke sagt at det generelt er den bedste browser, men som svar på dit spørgsmål, mener jeg Internet Explorer er den bedste browser.

For at blive i kpt lasard's jargon, hvis den billigst butik har varen du ønsker, er der som sådan ingen grund til at gå til den dyreste butik.
Derfor er det ikke så let at rådgive, da vi ikke kender dit behov.
Efter min mening er udvalget bare bedst i Internet Explorer.
Avatar billede dreamless Nybegynder
04. juni 2006 - 08:06 #4
Firefox har muligheden for at installere udvidelses moduler i en grad som IE ikke har så det giver vel sig selv hvilken du får mest ud af funktionsmæssigt. Du finder ikke en funktionalitet i IE som firefox ikke har (så vidt jeg ved).

Ud over det har du jo sådan cirka ikke 100 andre grunde til at skifte til firefox.
Bedre performance, bedre sikkerhed, bedre interface osv.

Desuden er problemet som kpt lasarden ikke værre end du bare kan installere IE udvidelsesmodulet så du kan se sider som desværre ikke er kodet efter "standarderne" og derfor kun kan ses ordenligt under IE.

http://getfirefox.com
Avatar billede scopionius Nybegynder
04. juni 2006 - 10:00 #5
Jeg har benyttet firefox en del samt udvidelsesmodulerne. Disse er som dreamless nævner uundværlig. Bl.a. har jeg haft glæde ved at benytte IE-view modulet. Det er en ok browser. Nu prøver jeg opera af, og umiddelbart virker den meget hurtig til at finde websiderne.
Generel hos browserne savner jeg mulighederne for at kunne "flette" over i de andre browsere blot ved et enkelt klik.