Avatar billede lesna Nybegynder
03. juni 2006 - 19:24 Der er 7 kommentarer

fjernelse af messenger

Hejsa eksperter

Jeg har konstateret at min datter ikke kan finde ud af tonen og jargonen på msn/messenger. Jeg vil derfor høre om det på en eller anden måde er muligt helt at fjerne msn/messenger fra computeren.

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig.

/lesna
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2006 - 19:25 #1
Hvis det er Windows Messenger kan den fjernes via Tilføj/Fjern programmer (Under Windows komponenter) i kontrolpanelet. Er det MSN messenger kan den og fjernes står i listen over installeret programmer.
Avatar billede leif Seniormester
03. juni 2006 - 19:26 #2
Men hvad med at lære hende det ?

Og tonen kan være forskellig afhængig af hvem du snakker med via sådanne systemmer
Avatar billede anoz Nybegynder
03. juni 2006 - 19:52 #3
Hvis det er windows messenger, så kan du fjerne det helt og aldeles ved at trykke start - kør, indsætte nedenstående tekst og trykke enter

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Hvis det er msn messenger burde det være nok at gøre det fra tilføj/fjern programmer.
Avatar billede fromsej Praktikant
03. juni 2006 - 20:19 #4
Hvis du har en Firewall installeret, kan du blokere programmet i den.
Avatar billede lesna Nybegynder
08. juni 2006 - 20:18 #5
så var jeg lige på banen igen...

både lief' og anoz' svar virker umiddelbart godt..

Der er bare det problem at når jeg starter outlook express så popper messenger ikonet i systray (tror jeg det hedder) frem igen

/lesna
Avatar billede anoz Nybegynder
08. juni 2006 - 23:05 #6
har du genstartet comp'en efter du afinstallerede win messenger?
Avatar billede thegenuine Praktikant
12. juni 2006 - 18:34 #7
Under indstillinger, mener det er under generelt, i Outlook Expres, skal du fjerne et flueben der, hvor der står Start Messenger sammen med Outlook, eller noget i den stil. Dette skulle forhindre MSG at starte op sammen med din Outlook. Jeg ligger også inde med et lille program, der kan fjerne det, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal give det til dig. En email adresse evt.

/TheGenuine