Avatar billede thd Nybegynder
03. juni 2006 - 18:59 Der er 2 kommentarer

Trådløs netværk fra PC til TV med VGA og lyd

Hej.

Jeg vil gerne forbinde min bærebar med mit nye TV. Afstanden mellem de to er ca. 15 meter og derfor vil keg gerne forbinde dem trådløst (og slippe for ledningerne). Jeg vil gerne forbinde dem trådløst via deres VGA-gange og PCs almindelige høretelefon-udgang og mit TV kan tage begge.
Er der nogen som kender en måde hvorpå man kan sætte dette op trådløst?

mvh. THD
Avatar billede ierikk Nybegynder
03. juni 2006 - 19:50 #1
http://www.emb.dk/
jeg er ikke sikker, men mener at du kan købe trådløs udstyr her
Avatar billede svindler Nybegynder
06. juni 2006 - 12:49 #2
Jeg har selv med succes koblet en pc til et fjernsyn med noget trådløst grej. Der dukker jævnligt den slags udstyr op i tilbudskatalogerne fra TDC, Aldi og Netto. De bruger dog typisk en RCA eller SVHS udgang til formålet; jeg har ikke set nogen, der kan forlænge VGA signalet.
Hvad der var mindre succesfuldt var, at den slags udstyr benytter sig af det samme frekvensområde som trådløst netværk, og mit trådløse netværk (og sikkert den nærmeste flok naboers) var ubrugeligt, mens udstyret var i brug. Siden da har det trådløse videoudstyr stået i en papkasse.