Avatar billede spottie Nybegynder
02. juni 2006 - 10:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Vedr. spørgsmål til textfarve & eksekvere .exe fil?

Goddag eksperter

Jeg har 2 spørgsmål til Jer derude:

1) Jeg har en funktion der tæller text længden og hvis den er over et max antal som jeg manuelt har defineret skriver den så man er og så antal bogastaver over det tilladte.
Men hvordan kan jeg gøre således at de bogstaver er over det tilladte er røde men de andre normalt sorte?
(Har prøvet med override af Forecolor men uden held, så ville være glad for lidt hjælp og gerne kode hvis det skal ændres i forecolor eller andre steder)

2) Hvordan kan man gøre således at når man trykker p åsin knap i sin form så køre den f.eks. clac.exe i windows mappen, kan man også lidt hjælp til det?

Håber at høre fra nogen.

vh spottie
Avatar billede spif2001 Nybegynder
02. juni 2006 - 10:59 #1
Kan ikke hjælpe dig med 1'eren, men hvis du vil starte en process kan du gøre det på følgende facon i din Click implementation:

private string path = Environment.GetEnvironmentVariable("windir")+@"\DitFilNavn";
System.Diagnostics.Process.Start(path);
Avatar billede bitsch Nybegynder
02. juni 2006 - 12:50 #2
1) Du må lave din egen TextBox (eller hvad det nu er for en kontrol du arbejder med) hvor du overrider OnPaint. Derved kan du tegne teksten selv i den farve du ønsker (og hvor du ønsker).
Avatar billede spottie Nybegynder
02. juni 2006 - 19:03 #3
bitsch... Kan du ikke give eksempel i hvordan man override i en textbox, sådan me dlidt kode?

spottie
Avatar billede spottie Nybegynder
03. juni 2006 - 10:06 #4
spif2001... kan du give eksempel til en applikation hvor der er flere directories?

f.eks. path "c:\mappe1\mappe2\test.exe"

spottie
Avatar billede spottie Nybegynder
19. maj 2007 - 07:46 #5
lukker