Avatar billede mn9274 Nybegynder
01. juni 2006 - 19:30 Der er 5 kommentarer

Exchange mail setop

Hej.

Jeg har en 2003 standard server kørende med exchange. Vi har vores vores eksterne mail hos b-one. Alle firmaets brugere er koblet op mod exchange serveren og har tilmed en lokal pop3 konto opsat som leverer posten til exchange post kassen.
Er der ikke en mulighed for at sætte serveren op til at modtage post fra disse pop3 kontoer - da det ville gøre administrationen væsentligt lettere eller findes der alternativer?
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2006 - 02:14 #1
hvis du har en small business server 2003, kan du sætte den op til at hente mailen fra dine pop3 konto ind i din exchange.

men den bedste løsning vil da være at du modtager mailen til dit domæne direkte i din exchange, det vil også betyder at du ikke skal betale for mailen eksternt, og kan oprette lige så mange brugere/mail adresser, og plads du har lyst til.

mvh Sole Viktor
Avatar billede mn9274 Nybegynder
11. juni 2006 - 20:23 #2
Hej soledk. Jeg har ingen 2003 sbs server, men en 2003 standard edition.
Avatar billede Slettet bruger
11. juni 2006 - 22:30 #3
tjae så ville jeg få ændret det så mailen lander direkte hos din exchange server.
dvs du skal have konfigureret dit domænes mx records (bemærk at visse internet udbydere kræver at du bruger dem som sekundær mx record), evt ændring i firewall og router så smtp bliver sendt til din server.

mvh Sole
Avatar billede mn9274 Nybegynder
14. juni 2006 - 20:48 #4
Det lyder som en plan sole. Nu har jeg p.t kun en enkelt mail server stående, hvad sker der hvis den er ude af drift - vil afsenderens udgående post server forsøge at sende den igen eller hvad? Vil du ikke også lige sende et svar, så jeg kan tildele nogle point til dig...
Avatar billede mn9274 Nybegynder
10. september 2006 - 19:55 #5
Send mig et svar, så jeg dele point ud til dig...