Avatar billede asserp Nybegynder
29. maj 2006 - 23:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Raid problemer på Asus p5wd2-e premium

Hej eksperter
Jeg har købt et Asus p5wd2-e premium jeg har 2xmaxtor 300 gb harddiske. de skulle gerne køre raid. dvs. at jeg får 600 gb men det kan jeg ikke få til at virke jeg prøver at bruge partion magic men så viser den 300 gb problemet er at der ligger nogle ting på dem da de før har kørt raid på er asus p4c800e-deluxe
kan i hjælpe mig
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. maj 2006 - 16:04 #1
Jeg har installationen i frisk erindring da jeg købte sådan et bundkort i lørdags. Du skal kunne se begge drev i bios uanset om du lader s-ata controlleren køre raid eller ide mode. Du skal i bios angive controllerens mode som raid. Hvis du bruge Intel Matrix som raid controller kommer der ved genstart en kort opfordring til at trykke ctrl+i. Den er nem at misse, men her skal begge dine drev være listet. Hvis de ikke er det er der kablingsfejl. Vi går videre når du har fået listet begge drev.
Avatar billede asserp Nybegynder
30. maj 2006 - 17:56 #2
Jeg har gjort det som du skrev, det der sker er at harddiske ikke kan ses + computeren ikke kan starte windows
Avatar billede hottadpole Nybegynder
30. maj 2006 - 18:42 #3
Hvis bios ikke kan se drevene må der næsten være en fejl på bundkortet. Hvis du bor i nærheden af Århus kan jeg godt lokkes til at kigge maskinen efter.
Avatar billede asserp Nybegynder
31. maj 2006 - 11:23 #4
Jeg bor i københavn men ellers tak for tilbudet. men det jeg syntes der er underligt er at jeg kan se dem i partion magic der kan jeg formatere dem men så bliver det til en hardisk
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. maj 2006 - 11:44 #5
Aha, nu bli'r det interessant. Ved raid opsætning bliver drevene slået sammen til 1 stk. Ganske vist med antallet af drev x størrelsen på det mindste. Så hvis du "kun" kan se 1 drev i PQMagic er det ikke så underligt.
Avatar billede asserp Nybegynder
31. maj 2006 - 22:37 #6
jeg kan se
disk 4
  unallocated 286.173,5 og unallocated 286.189,2
Avatar billede asserp Nybegynder
31. maj 2006 - 22:38 #7
der står også extended 572.362,7
Avatar billede asserp Nybegynder
13. februar 2007 - 00:09 #8
a