Avatar billede neffer Nybegynder
29. maj 2006 - 10:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af boot-filer til WIN_XP embedded

Hej

Jeg har netop hentet en version af Windows XP embedded fra "MSDN academic alliance software center" (http://www.e-academy.com/)
Jeg undrede mig lidt over, hvorfor det ikke var en imegefil jeg fik, men bare en mappe med alle filerne. Tænkte ikke mere over det, inden jeg havde brændt en cd og ville boot. Det var ikke muligt. læste et spørgsmål herinde http://www.eksperten.dk/spm/633061 og forsøgte at følge nogle af guiderne. Men problemet er, at jeg ikke har en original cd, kun en mappe med alle filerne.

Mit spørgsmål er så, om det er muligt at skaffe de nødvendige boot-filer til Windows XP Embedded andensteds fra, så det bliver muligt at boote fra cd?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 11:57 #1
Er det ikke en ISO fil du har modtaget?, hvis ja skal du brænde den som et bootomage
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 12:06 #2
Måske var min kommentar 29/05-2006 11:57:57 lidt dum, men jeg aner ikke hvad "Windows XP embedded" er for en størrelse, er det ikke en ISO fil må der vel næsten være tale om en mappe der skal tilføjes ved streaming
Avatar billede neffer Nybegynder
29. maj 2006 - 13:06 #3
Embedded er bare en lidt anden version af XP pro, der gør en i stand til en meget mere individuel opsætning af Win XP. (har jeg læst)

Nej, jeg synes også det var meget mærkeligt. Har også hentet Windows Server, som var en iso-fil, men her fik man bare tilsendt en mappe med indholdet af cd'en...

Men er det muligt at skaffe de der filer der skal til, for at få cd'en til at virke som en bootdisk? Står der noget specielt i dem, og kan man evt. lave dem selv? - evt. rette i filer fra en anden distribution?
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 13:24 #4
Hvis det er opbygget på samme måde som alm. XP og altså har en mappe der hedder i386 burde det vel kunne lade sig gøre på samme måde som når man streamer, jeg tænker her på at udskifte den normale mappe (i386) med mappem fra embedded - oprette en ISO fil og herefter brænde en cd med ISO filen.
Se evt. http://www.it-knowlegde.dk/sata_streaming.html
Avatar billede neffer Nybegynder
29. maj 2006 - 14:45 #5
En af mine venner siger jeg skal prøve at hente det engang til. (han modtog iso-filer) Så det prøver jeg lige først.

Ellers så tror jeg at jeg satser på din løsning. Smid bare et svar nu. (ellers så glemmer jeg at få lukket spørgsmålet)

Tak for hjælpen!
Avatar billede neffer Nybegynder
29. maj 2006 - 15:48 #6
Hehe... - jeg viste åbentbart heller ikke noget om XP embedded.

Det er sådan at man installere nogle programmer fra det jeg har hentet, der kan analysere ens system, så vælger man hvad man vi have med, og så laver programmet en iso-fil...
http://www.acrosser.com/winEOS/tutorial-xp.htm
Jaja, man lærer noget nyt hver dag...

Men som sagt, så skal du have point for besværet..
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2006 - 16:32 #7
Mange tak :o)