Avatar billede growl Nybegynder
28. maj 2006 - 00:23 Der er 1 kommentar

Hvad kan jeg få?

Hvad kan jeg ca. få for min computer?

AMD Athlon(tm) XP 2200+ 1.80GHz
ATI Radeon 9600 Series
Seagate 60 GB Harddisk
Maxtor 250 GB Harddisk
1.3 GB RAM

Eller kan det bedre betale sig at opgradere? Og i såfald til hvad..
I kan evt. lige få et emne jeg skrev tidligere, så det giver jeg en idé om hvad jeg skal bruge computeren til.

"Goddag.
Jeg går rundt og overvejer, at opgradere min computer, så jeg kan køre nogle programmer bedre, og nye spil. Problemet er ikke at jeg ikke ved hvad det er jeg skal opgradere, det er hvad jeg skal opgradere til. I kan se mit system på www.growlcomic.com/system.txt

Anywho.. Jeg beholder mine 1.3 GB RAM, og også mine to harddiske. Og selvfølgelig også ting som brænder osv. Det er mere CPU, motherboard, bundkort (de to sidstnævnte har jeg absolut ingen forstand på ;)), og så muligvis også grafikkortet. Jeg vil gerne kunne køre spil såsom det nye Hitman, det kommende splinter-cell og lignene.. det skal absolut ikke være en mega super high-tech computer, men bare kunne klare de anbefalede krav på mange spil, og minimumskravene på de store spil. Budgettet er max. 8000 ,-. men lad vær med at stige op i prisen, bare fordi at jeg nu har de penge. Det skal bare være det nødvendige, og noget som vil holde. Nu har min nuværende 1.8 Ghz holdt i lidt over 5 år, så dette burde også kunne holde lige så længe.

Håber det er til at forstå. Mangler i informationer så er i velkomne til at skrive.

På forhånd tak
Jonas"
Avatar billede Andarkelben Praktikant
28. maj 2006 - 11:40 #1
Hvis du vil op og køre de nyere spil, i en fornuftig opløsning, med en framerate, der er værd at spille med, skal du nok overveje, at skifte både bundkort, CPU og grafikkort. Jeg går stærkt ud fra at dit grafikkort er AGP, så du bør opgradere bundkort og grafikkort til PCI-Express, for at have den bedste chance for at kunne køre de nyeste spil. Desværre kan du så også rende ind i, at du er nødt til at opgradere dine ram, i samme ombæring, da dine gamle ram, temmeligt sikkert vil være for langsomme til at du udnytter bushastigheden, på det nye bundkort/CPU, optimalt.

Jeg har desværre ikke ret meget styr på AMD, da jeg selv sværger til Pentium 4, men jeg ved dog at du kan få en Socket 939 Dual Core 2.0 GHz CPU, for omkring 2200,- et fornuftigt bundkort fra 800,- og opefter, alt efter hvad det skal kunne, 1GB Dual DDR400 for omkring 1000,- og så er der jo omkring 4000 tilbage til grafikkort.

Eks:

Athlon64 X2 3800+ 2.0GHz, Dual Core, 2x512KB Cache Socket 939      2.199,-
Abit KN8 SLI, 8 kanals surround, Dual PCI-E, Dual DDR400 socket      855,-
1GB Corsair 2x512 PC3200 DDR400 Dual Channel                        1.039,-
Sapphire ATI Radeon x1600Pro, 512MB DDR2, PCI-E                    1.169,-

Samlet                                                              5.262,-

* Alle priser er taget fra SGH.dk, så jeg skal ikke kunne sige om det kan gøres billigere.

Med et setup som den her skulle du være fremtidssikret et stykke tid endnu. Du skal nok ikke regne med at kunne spille alle de nyeste spil, i højeste opløsning, men du kan garanteret spillet dem i en tilfredsstillende kavlitet, uden at de kører langsomt, eller hakker.

Alternativt, skal du jo sælge den gamle og smide pengene i puljen, men jeg vil ikke tro at du kan hente ret meget hjem på den, du skal nok være heldig, hvis du får mere end 3.000,- for den, da computerer efterhånden er pænt billige. Men kunne du nu få samlet en pulje på 8-10.000, kan du såmænd også få en temmeligt god computer, som skulle kunne klare dine behov i et stykke tid endnu.

Håber du kan bruge rådet til noget...