Avatar billede tommy Nybegynder
16. november 1999 - 11:06 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

kør en fil fra lokalt drev

Hejsa ...

Jeg ville høre hvordan man køre en fil fra en IE browser uden at den kommer og og spør om man vil gemme den!! ok, nu ved jeg godt at alle vil sige med det samme at det ikke kan lade sig gøre osv. men det kan det, hvis man kigger på prviat computers CDere som følger med bladet så er det IE de bruger til at kalde exe filer med... jeg har hørt et rygte om at det er pga at de klader browseren en nogle parmetere... nogle der ved noget om det ?
Avatar billede koep Nybegynder
16. november 1999 - 13:24 #1
På deres CD spørger den da osse hvad man vil gøre med filen
Avatar billede tommy Nybegynder
16. november 1999 - 13:26 #2
ikke i de gamle versioner... jeg sidder med en fra 08-97 ... der har de lavet noget "sjov"
Avatar billede dkkarpen Nybegynder
16. november 1999 - 13:42 #3
Du kan installere en PWS på din PC. Det kunne muligvis afhjælpe dit problem.
Avatar billede tommy Nybegynder
16. november 1999 - 13:48 #4
hmm det er fordi at jeg vil har en exe fil kørt hos brugeren, det vil en PWS ikke hjælpe på...
Avatar billede erikj Nybegynder
16. november 1999 - 14:04 #5
Lad mig lige forstå det her rigtigt. Du vil have lov til at køre et program på brugerens computer ud vedkommendes tilladelse?

DET ER JO FULDSTÆNDIG VANVITTIGT!

Tænk på hvilket sikkerhedshul det ville være. Det åbner jo mulighed for enorme mængder virus og alt muligt andet snask, som brugeren overhovedet ikke har mulighed for at styre.

- Erik
Avatar billede tommy Nybegynder
16. november 1999 - 14:08 #6
ok, jeg har ikke forklaret mig godt nok, det er ikke via nettet jeg vil gøre dette det... jeg vil have en browser(som har intet med den browser hvor cden bliver kørt fra) som jeg brænder på en CD, den browser skal kunne køre exe filer...
Avatar billede tommy Nybegynder
16. november 1999 - 14:09 #7
ok, jeg har ikke forklaret mig godt nok, det er ikke via nettet jeg vil gøre dette det... jeg vil have en browser(som har intet med den browser på den computer hvor cden bliver kørt fra) som jeg brænder på en CD, den browser skal kunne køre exe filer...
Avatar billede koep Nybegynder
16. november 1999 - 14:19 #8
Du kan jo også bare sige at den ikke skal spørge igen og så vil det svar du bruger på det tidspunkt blive brugt fremover
Avatar billede tommy Nybegynder
16. november 1999 - 14:37 #9
jaaa det var måske en mulighed... jeg må indrømme at jeg ville hellere høre om der var nogle der kender til det med at man kan åbne IE med nogle parmetere ...
Avatar billede brian Nybegynder
16. november 1999 - 15:17 #10
Vil du brænde browseren på cd'en ?? Hvorfor det ??? og hvilken browser ??

Det lyder umiddelbart som en kompliceret løsning !
Avatar billede roslev Nybegynder
27. november 1999 - 19:31 #11
koep>> Problemet er bare at man ikke har den mulighed! "Don't ask again for this type of files" knappen er skygget! Jeg har selv samme problem. Jeg kunne nemlig godt tænke mig at lave en active-desktop, hvorfra jeg kan starte programmer via hyperlinks (uden at skulle svare på spørgsmål!).
Avatar billede roslev Nybegynder
27. november 1999 - 19:33 #12
Kan du ikke "lure" .html filerne på Privat Computers cd?
Avatar billede tommy Nybegynder
29. november 1999 - 09:13 #13
jeg tror at det de har gjordt er at lave deres engen lille version af IE... da de starter exe-filer ved bare at linke til dem...
Avatar billede brian Nybegynder
29. november 1999 - 12:09 #14
Hvor mange programmer taler vi om ? og er det kun exe filer der skal åbnes.

Det nemmeste er nok at lave sit eget program. Et installationsprogram med div. tekst og evt. billeder må være den løsning du skal bruge.

Hvis du er interesseret kan jeg godt lave et til dig i f.eks. VB
Avatar billede brian Nybegynder
29. november 1999 - 13:48 #15
Jeg har lavet et installationsprogram til dig som du selv kan konfigurere. Der kan i første omgang max. installeres 25 programmer.

Hvis du er interesseret så skal jeg bruge din e-mailaddr.
Avatar billede goulduck Nybegynder
16. februar 2000 - 12:32 #16
Kan du ikke bare se i autorun.inf på de "Privat Computer" cd'ere som du har?

Der står jo nok hvordan den starter IE op og hvis den gør det via et andet program, så kan du vel bare det program til at starte din CD op.