Avatar billede malenehald Nybegynder
27. maj 2006 - 09:16 Der er 2 kommentarer

Kan ikke afspille midi

Jeg kan af uvisse grunde ikke afspille midi på min pc. Jeg har indspillet lidt musik via mit klaver til pc'en, og jeg kan godt høre det jeg har indspillet i programmet (band in a box), men når jeg gemmer det som midi funker det ikke. Jeg kan godt afspille filen der kommer bare ikke lyd ud af højtalerne. Jeg har downloadet et codec, men det hjalp ingen steder. Nogen der kender til dette problem?
Avatar billede gree Nybegynder
30. maj 2006 - 00:56 #1
Hmm, det er mange år siden at jeg brugte "Band In A Box"

Det er nok det gode gamle problem, du mangler en midi table (driver)
Prøv først og se om du kan afspille en midifil fra nettet i Media Player. Kan du ikke det, så:
Tjek omdu har den rigtige midi udgang i >Kontroldpanel>Lyde og lydenheder>Lydenheder>Midi Virker det ikke,så:
Prøv at gå ind i >kontroldpanel>System>Hardware>enhedshåndtering og slet dit lydkort.
Genstart.
Afspil en midifil fra nettet i Media Player

Virker det ikke:
Så download programmet fra www.lavalys.com her får du oplyst hvilket lydkort du har, download driver og prøv igen. Nogle lydkort vilhavde installeret drivere og så slettet igen, med to genstart (yamaha) Virker det ikke, så download Yamahas GX midi program.

Er det kun "Band in" somfejler, såkiki dennes opsætning - måske sender du midien ud i et forkert format, måske afspiller du i et forkert format, måske er lydkortet ikke sat rigtigt i Band In A Box. Ja, der er mange ting som kan gå galt.
Avatar billede gree Nybegynder
06. marts 2008 - 01:01 #2
??