Avatar billede punnishment Nybegynder
26. maj 2006 - 14:08 Der er 14 kommentarer

Er den uoverskuelig, og hvilke ekstra funktioner kan jeg tilføje?

Jeg søger noget konstruktiv kritik af min sides brugervenlighed, og i må gerne komme med forslag til forbedring.
Synes i ellers der mangler nogle funktioner der kunne være nyttige for brugerne?

Siden: http://www.kn2.dk
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 14:27 #1
nu det ikke for at være grov, men jeg syntes den er frygteligt rodet og ligner noget fra 1998. Især logoet virker meget (!) mærkeligt. Det dog et problem man kan se igennem med. Kunden kender vel stedet i forvejen, og er ikke på siden for at se på flotte billeder.

Jeg syntes dog heller ikke at navigationen er specielt god.
Hvad er det forsiden skal gøre?? Der er et rimeligt vildt kaos af informationer og farver og design hjælper ikke til at gøre det overskueligt.

Hvad med at holde alt bestillings halløj i grønt f.eks.

Alt om åbningstider i blåt.

Og så f.eks. tilbud i gult.

Det lader til at være dine tre kategorier af informationer. Men igen er det rodet temmeligt heftigt sammen.
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 14:29 #2
en sidste ting. Dine øverste links..

Der er "find os", "information" og "Om kn pizza".

De tre links burde være ét link, og indeholder da også sådan ca. det samme.
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 14:40 #3
helt konkret villle jeg gøre følgende.

1. Nyt loge, bydende nødvendighed hvis det skal tages seriøst. Idéem med myggen eller hvad det nu er er ok ift. at signalerer noget med udbringning. Men bagrundsbilledet er svært at se hvad forestiller, og selve  skiltet er ikke pænt nok.

2: Arbejd med farver. Tænkt det ind i navigationen.

3. Hvis jeg var dig ville jeg slette sådan ca alt andet indhold end menu kortet og informationen "Find det du vil have og RING så ind og bestil". Alt andet indhold kan så komme ind under et af de tre links jeg nævnte før. De har ingen funktion nu...
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 14:41 #4
loge=logo
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. maj 2006 - 14:47 #5
Ja lidt rodet...
Første gang jeg åbnede kom det med Smileys frem.. anden gang ikke !?!?
I øvrigt en god idé at fremhæve smileys.. især pga, al den debat om fødevaresikkerhed!!
Avatar billede twotimes Nybegynder
26. maj 2006 - 14:50 #6
jepper tilføj helt sikkert smiley til min punkt 3.
Avatar billede punnishment Nybegynder
29. maj 2006 - 18:42 #7
mange tak for responsen, jeg vil prøve at se på det...
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. juni 2006 - 15:41 #8
uffesteenberg> Du mener vel ikke de to ikoner helt oppe i toppen af siden vel?
Det andet sted der er en beskrivelse af smileys, er et tekst-område, som jeg har tænkt mig at fylde med en række korte noter (ligesom det om smileys), og som vil blive vist frem tilfældigt. Måske skulle jeg kun holde mig til teksten om smileys?
Avatar billede punnishment Nybegynder
01. juni 2006 - 15:42 #9
Det med logoet er der ikke så meget at gøre, det har været butikkens logo i snart 10 år, men hvad synes i om top baren? Er der noget jeg kan gøre ved den? Hvad kunne jeg erstatte det skilt med, som kunne indeholde alle de oplysninger som adresse, navn, tlf etc. ?
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. juni 2006 - 15:44 #10
Nej, den under den blå menu til højre... kan se den nu ;-) (den kom ikke frem anden gang jeg loggede ind).... ét sted er sikkert nok - bare det er tydeligt!
Avatar billede metropolis_x Nybegynder
12. juni 2006 - 14:39 #11
Hej Punnishment
Jeg synes ikke nødvendigvis der er noget galt med logo'et - altså selve motivet. Problemet er kvaliteten af lige netop det billede du har lagt op på websiden. Det er ikke fritskrabet godt nok, og derfor skiller det sig alt for meget ud fra selve websiden. Grunden til at en god fritskrabning er vigtig, er for at firmaets identitet skal integreres så meget som muligt ind i siden - og det er ikke rigtig sket her.

En god fritskrabning er dog ikke alt. Når du skal lave websider for et firma, som kræver et bestemt logo på siden, er det vigtigt at du analyserer de farver logo'et består af... grundigt ;-)
- for det er nemlig en rigtig god idé at bruge netop de farver som et gennemgående tema på websiden. Af samme årsag som før... firma og webside skal være ét.

Som jeg ser det, så er du først og fremmest nødt til at arbejde en del mere med din farvesammensætning... eller websidens harmoni om du vil. Et godt tip er: brug så få farver som muligt, og så mange nuancer inden for de samme farver som muligt, og tag udgangspunkt i firmaets logo.

I dit tilfælde er du så uheldig, at de to hovedfarver i KN2's logo er rød (orange) og grøn. Da rød og grøn er komplementærfarver (de så at sige modstrider hinanden), er det en skidt idé at bruge den kombination for meget - i så fald skal du ihvertfald nedtone dem kraftigt, så de får et mere "støvet" udtryk. Personligt ville jeg nok arbejde med nuancerne rød og orange, og så strøg en støvet grøn hist og her.

Jeg har fundet et par udemærkede eksempler til dig, som viser websider (ovenikøbet pizzeriaer) der har fået lavet et par ret gode websider i de røde og orange nuancer:

http://www.peppes.com/
http://www.pizzamario.pl/menu.htm

Bemærk at der stadig er masser af andre farver på disse sider - men det de har er en (eller to) dominerende farver, der kan skabe visuel ro på websiden... så kan der sagtens ligge fotos o.lign samtidig med, der indeholder mange flere farver.

Jeg har også fundet et rigtig godt eksempel på den nedtoning af farverne jeg nævnte. På denne måde vil du kunne få næsten alle farver til at klæde hinanden - også dem der er brugt til det logo du her skal bruge:

http://ic2.deviantart.com/fs5/i/2004/323/0/2/Urban_Lynx_by_LessOrdinary.jpg

Til allersidst ville jeg nok også arbejde lidt med linierne på KN2. Stort set alle dine linier er enten vandrette eller lodrette. Du vil blive forbløffet over hvor stor en effekt det har for det overordnede udtryk, at dine rette linier bliver brudt med blot helt enkle midler.
Læg f.eks. mærke til hvor stor en effekt det skæve papir gør, i det sidste link jeg lige skrev.

Venlig hilsen

/Holmgreen
Avatar billede punnishment Nybegynder
14. juni 2006 - 13:16 #12
metropolis_x > Mange tak for dit indlæg, det giver virkelig stof til eftertanke. Specielt de eksempler du giver, er meget hjælpsomme og giver et godt indtryk. Selvom designet på siderne er meget simple, formår de at lave det meget pænt og harmonisk, og jeg kan se hvor vigtigt det er. Tak for at have åbnet mine øjne :)
Avatar billede punnishment Nybegynder
14. juni 2006 - 13:17 #13
Det sidste link du nævner (http://ic2.deviantart.com/fs5/i/2004/323/0/2/Urban_Lynx_by_LessOrdinary.jpg), kan jeg ikke få til at virke. Har du ikke et andet eksempel?
Avatar billede metropolis_x Nybegynder
14. juni 2006 - 23:47 #14
Woops - det rigtige link kommer her:
http://www.deviantart.com/view/12417245/