Avatar billede lasling Nybegynder
25. maj 2006 - 17:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Mac mini hardware spr..

hey her om en måned køber jeg mig en mac mini.. så har da lige et par spørgsmål (:

1.grafik kortet som nu sidder i.. (GMA et eller andet:P)er det godt? og er det muligt at udskifte det?
2.kan WoW køre ordentligt på en mac mini .. (1.66 intel core duo, 512 ram, 80 gb, og så ovennævnte grafik kort.)eller er det noget der skulle forbedres.

det skal siges at jeg også skal bruge mac´en til skole arbejde da jeg skal på efterskole og have en computer med.
men vil også gerne kunne høre noget musik og se nogle film på den :)

svar da så eksperter ;)

//Lasling
Avatar billede egonspock Seniormester
25. maj 2006 - 18:04 #1
http://barefeats.com/mincd.html er ret interessant for dig. Der er nogle af de avancerede funktioner i grafikken, som ikke er med i WoW, og de anbefaler at man overvejer en iMac i stedet for, da der er et "rigtigt" grafikkort med der. Og nej, det er meget usandsynligt at man kan udskifte det. Men ellers fejler den intet til at høre og fremstille både film og musik på.
Hvis det skal være vildt kan du også gå et skridt højere: http://barefeats.com/imcd2.html
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
25. maj 2006 - 19:13 #2
1) Nej, det er ikke særlig godt. Det er det samme som der sidder i mange bærbare. Det er nok til at trække brugerfladen i OSX og andre 3D ting som ikke er meget krævende, men det er nok ikke meget værd til spil. Det kan ikke skiftes...
2) Jeg tror ikke at du skal forvente at det helt store. Med grafik og opløsning sat helt ned så er de ifølge en bruger på denne side muligt at spille det:
http://www.spymac.com/forums/showthread.php?threadid=150350

Måske er det nærmere en alm PC du har brug for?
Avatar billede lasling Nybegynder
25. maj 2006 - 19:48 #3
mnjaa
men jeg skal kunne tage den med i toget.
så det skal helst være en mini eller en bærbar og jeg har ik så mange penge at give af :S
Avatar billede egonspock Seniormester
25. maj 2006 - 20:02 #4
he, schwarz84, ja som studerende har man jo tid nok til at geninstallere windows jævnligt for at rydde ud i malware, spyware og virus ;-)
Hvis den ikke skal bruges som server, og hvis det ikke er fordi du er megastor spiller, så vil jeg klart anbefale at du overvejer en MacBook, der godt nok ikke har så godt videokort som en Macbook Pro eller en iMac, men alene det at du skal kunne bruge den både i toget, på dit værelse og rundt omkring på skolen vil ændre den måde du bruger den på, på en måde du aldrig har troet mulig før. Og så holder den 6 timers batteri uden at være stor og grim. Du kan f. eks. tage den med i musiklokalet og bruge den som guitarforstærker!
Avatar billede lasling Nybegynder
26. maj 2006 - 12:15 #5
egonspock...
ja det er nok lidt smartere.. man kan jo bruge en macbook til mange ting :)
såå jeg tror at det bliver en macbook :)

point til dig (: