Avatar billede svane Nybegynder
25. maj 2006 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Simple Novell komandoer HJÆLP

Hej
Jeg har ikke styr på Novell overhovedet. En server der kører Novell er gået ned og jeg forsøger at komme i kontakt med hd'ene. Den starter op på den ene, indlæser en masse ncf filer og så står den med : og blinker. Uanset hvad jeg skriver andet end Down, sker der ingenting andet end den skriver det er forkert navn. Jeg SKAL have nogle dataer ud fra Hd, og xp kan jo ikke se dem. Når jeg skriver Down kommer jeg ud i dos C:nwserver, og uanset hvad jeg skriver der andet end dir, sker der ingenting. HJÆLP mig videre tak :-))
Avatar billede ukdtom Nybegynder
25. maj 2006 - 22:32 #1
En Netware server er en dedikeret Server....

dvs....Når den kører, skal man logge på med en arbejdsplads for at tilgå data....

Man skal til dette have en Novell eDirectory Client installeret....

Denne kan hentes her:

http://download.novell.com
Avatar billede svane Nybegynder
26. maj 2006 - 03:26 #2
Jeg forstår ikke helt hvad jeg skal med en client. Jeg har en client installeret på min pc, men ipadresse jeg har stående passer ikke længere eller også kan jeg bare ikke logge ind på den. Serveren har fysisk stået et andet sted, og været sat op til en anden server i Kbh, og nu flyttet hjem til mig.
Avatar billede ukdtom Nybegynder
26. maj 2006 - 10:23 #3
Så skal du ændre IP Nummeret på serveren, så det passer med det nye IP-Net.

Skriv inetcfg på serveren, og kig under bindings
Avatar billede svane Nybegynder
26. maj 2006 - 10:37 #4
Jeg er ikke lige i nærheden af serveren nu så gør det når jeg kommer det. Skal jeg gøre det hvor : står og blinker eller skal jeg gå i dos?
Avatar billede ukdtom Nybegynder
26. maj 2006 - 11:35 #5
der hvor der står :
Avatar billede hvamtheman Nybegynder
21. juni 2006 - 20:14 #6
Hej Svane.
Hvis det bare gælder om at få data ud af disken ville jeg tage disken ud og så sætte den i en f.eks windows maskine. Du kan nu læse på disken med programmet "Captain Nemo". Jeg har, flere gange, med held brugt dette program på netware diske.
Avatar billede svane Nybegynder
30. juni 2006 - 09:39 #7
Beklager, jeg må have glemt at trykke på send sidst jeg var inde at skrive. Jeg overlod det til nogle andre, da jeg ikke kunne få den til at acceptere nogen form for komandoer. Det viste sig at diske VAR slettet, derfor ville den ikke reagere på noget. Jeg giver lidt point til ukdtom for venlig deltagelse. Og tak for forsøget på at hjælpe
Avatar billede svane Nybegynder
21. august 2006 - 12:49 #8
Undskyld, igen sket en fejl *S* Point ikke uddelt. Håber de bliver det nu