Avatar billede lasse_kj Nybegynder
24. maj 2006 - 22:58 Der er 29 kommentarer

IBM T42 eller T60

Hej jeg set mig lun på en IBM/lenovo T42 2374(Pentium M 1,7 Ghz),

Jeg ved at den computer har en gns batteri levetid ca. 5 timer ved kontorbrug.

Men der er også en IBM/lenovo T60 1951 (1,83 ghz) med centrino dual core. Den er lidt dyrere, men jeg vil vide om der nogen der har erfaringer med den pc. Den er jo lidt mere kraftfuld, men kan det passe at gns batteri levetid ca. 6 timer. Jeg læste i forrige nummer af pc-world at de nye dual core var mere forslugne med batteriet. Passer det at T60'eren har god batteritid. Der er ca 3000 kr  til forskel på t42 og t60. Er T60'eren det værd.
Avatar billede zoq Nybegynder
24. maj 2006 - 23:05 #1
lige lidt OFF TOPIC:
Du kan købe dem billigt her:
http://www.ok1.de/ (Du skal være forsker eller studerende)

Jeg sparede ca 6-7000 kr ved at købe den i Tyskland.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. maj 2006 - 01:33 #2
Kender ikke batteritiden, men når IBM siger det, plejer det at passe. De laver noget af det bedste og dyreste på markedet og er kendt for deres høje kvalitet. Core duo cpu skulle yde ca det dobbelte af pentium-m ved samme strømforbrug så det burde ikke være et problem. Core duo cpu´en er virkelig en super cpu, det ser ud til du skal have en arbejds computer og core duo er meget bedre til multitasking end pentium-m cpu´en. Tror du i længden vil blive meget glad for de 3000 xtra, de vil være godt givet ud. MIt råd er, hvis du har pengene så køb T60 modellen
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. maj 2006 - 01:34 #3
skal dog siges at til ca 15.000kr vil du få meget mere computer for pengene ved at købe asus, zepto eller toshiba. IBM er meget dyre. Personligt mener jeg ikke IBM er den xtra pris værd.
Avatar billede lasse_kj Nybegynder
25. maj 2006 - 10:23 #4
Jeg ved godt at jeg kan få meget mere for 15.000 ved at købe asus, zepto eller lignende. Jeg er bare meget hip på en IBM fordi designet er så fedt og den er meget let og ikke så tung. Computeren skal bruges til studiebrug og derfor skal det ikke være en multimedia maskine men den skal kunne multitaske. Så hvis man smider 1,5 Gb ram i en T60 så burde den også kunne bruges til noget. Desuden synes jeg også det fedt at man f.eks. kan skifte sit cd-rom drev ud med en harddisk eller batteri hvis man får lyst til det, det er en af de ting som jeg synes gør IBM unik.
Avatar billede pullerien Nybegynder
25. maj 2006 - 10:51 #5
Citat
Desuden synes jeg også det fedt at man f.eks. kan skifte sit cd-rom drev ud med en harddisk eller batteri hvis man får lyst til det, det er en af de ting som jeg synes gør IBM unik

Det kan man også på 90% af alle andre producenter. Dette kalder de for multibay
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2006 - 10:56 #6
Batteritiden passer sikkert - hvis du arbejder på den præcis som test køres.

Det vil i praksis sige at der ikke arbejdes på den i halvdelen af tiden, samt at trådløs slåes til og fra mm.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2006 - 10:58 #7
multibay eller modulært drev - kært barn har mange navne :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. maj 2006 - 12:55 #8
T60 + 1.5gb ram, så kører den også super duper og multitasking er ikke noget prob med den cpu og den mængde ram
Avatar billede lasse_kj Nybegynder
25. maj 2006 - 13:09 #9
Har set nogle modeller på http://www.ok1.de
Ved ikke helt om det skal være en
ThinkPad T60 - Modell: 200749G [UT049GE]
Intel Core Duo T2400 1.83GHz, 512MB RAM, 60GB HDD, 14.1" TFT SXGA (1400x1050), ATI Mobility Radeon X1300, Combolaufwerk, Intel WLan 3945 a/b/g, 6 Cell Akku, Win XP Pro., 3 Jahre Bring-In Garantie (pris 1500 eur)(4timers bat)

  ThinkPad T60 - Modell: 195124G [UD024GE]
Intel Core Duo T2300 1.66GHz, 512MB RAM, 40GB HDD, 14.1" TFT XGA (1024x768), Intel Graphics Media Accelerator 950, Combolaufwerk, Intel WLan 3945 a/b/g, 6 Cell Akku, Win XP Pro., 3 Jahre Bring-In Garantie 1300 eur (4 timers bat)

ThinkPad T60 - Modell: 200756G [UT056GE]
Intel Core Duo T2400 1.83GHz, 512MB RAM, 60GB HDD, 15" TFT XGA (1024x768), ATI Mobility Radeon X1300, Combolaufwerk, Intel WLan 3945 a/b/g, FingerPrint, 6 Cell Akku, Win XP Pro., 3 Jahre Bring-In Garantie 1500 eur (4.3) timer

Den sidste er lidt højere end de 2 andre, men hvad er bedst af disse pc'ere
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2006 - 13:24 #10
Den sidste er bedst, men overkill i forhold til hvad du skal bruge den til.
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. maj 2006 - 13:24 #11
den sidste har større skærm = mere vægt, så har den fingeraftrykslæser. Men den har den bedste batt tid, så jeg ville tage den sidste
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2006 - 13:40 #12
Jeg tror ikke den har længere batteritid pga. grafikkort og kraftigere cpu.
Læg mærke til de har begge samme batteri.
Avatar billede lasse_kj Nybegynder
25. maj 2006 - 13:41 #13
Tidsmæssigt taler vi kun om ca. 12-18 min mere batteritid..
Men jeg gider ikke have en med 15" skærm. Der er også danske alternativer som

ThinkPad T60 - Modell: 195124G [UD024GE]
Der er pgså et dansk alternativ, som forhandleren ikke kan skaffe i Tyskland)
Intel Core Duo 1,83GHz (T2400)
Ram 512 MB
Harddisk  5400RPM, 60 GB
Drev DVD + CD-RW
Skærm 14,1 ` TFT (1024*768)
Graffikkort Intel 950
Modem/Lan 56K + 10/100/1000 Lan + Wireless (a,b,g) + Fingerprint Reader
Modelnummer UD044DK / UD043DK
pris 14.500 (batteritiden hos edbpriser så opgivet til 6 timer, men lyder som lidt meget i forhold til de andre)

Den er er bare dyr i forhold til at købe den hos den tyske side, når man nu har muligheden.

Hvilken en er så bedst ThinkPad T60 - Modell: 200749G [UT049GE]højde 31 mn eller ThinkPad T60 - Modell: 195124G [UD024GE] højde 26 mm
Hvordan er det i øvrigt, er det svært at skifte tastaturet på en bærbar fordi, købes den i Tyskland er det jo med tysk tastatur...
Avatar billede drgonzo Praktikant
25. maj 2006 - 14:01 #14
jeg ville tage den danske, evt kontakt forhandleren og lige check at batt tiden er som anvist. Det kan lade sig gøre med et 9 cellet batt eller større. Men edbpriser har før lavet fejl så det er måske værd at undersøge. Der hvor den tyske sluger mere batt tid er nok fordi den har selvstændigt gfx kort, hvilket ikke er helt dårligt idet det så ikke æder af dine ram. De har begge fordele og ulemper. Er 4 timer batt nok så er den tyske at foretrække, men som du siger så skal der skiftes tastatur. Det er dog ikke så svært
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. maj 2006 - 19:30 #15
Jeg sidder selv med en Lifebook S6120 der skal have en batteritid på +4 timer - ved normal brug nærmer det sig nu snarere 2 - 2½ time.

Husk på at det er en helt speciel test der laves når der udregnes batterilevetid....
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 14:22 #16
"Husk på at det er en helt speciel test der laves når der udregnes batterilevetid...."

KORREKT :D

Folk slynger om sig med tag det og tag det, men de har kun den viden de læser på nettet. Dette gælder især drgonzo.

Forstå nu, at mange ting spiller ind når der benchmarkes drgonzo.
Du er ikke så smart indenfor support at laptops udover du kan finde et tilbud på edbpriser.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 15:04 #17
pullerien - hvad er dit problem? Hvorfor skal jeg dizzes? Du aner da ikke en fløjtende fis om hvad jeg ved
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 15:37 #18
Det er jo tydeligt når man ser hvad du skriver om laptops generelt :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 15:48 #19
Sikke enb gang mundbæ at fyre af. Dine 900 point siger jo tydeligt at du ikke ved noget som helst. Dit føste indlæg f.eks, 1. du bekræfter noget der er skrevet 1 gang. 2. du dizzer mig.. hvor er relevansen i det? Jeg tror udemærket jeg ved hvad dette handler om, og det gør du også, så lad mig venligst være i fred. Jeg synes min placering i hardware kategorien de sidste 3 måneder taler for sig selv. Lige som dine 900 point gør..

Mit input er til hver en tid lige så godt, hvis ikke bedre end dit. Jeg forholder mig i det mindste til det reelle spørgsmål, i stedet for vædiløse indlæg som dine
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 15:51 #20
hov dit første indlæg var jo omkring multibay, undskyld. Det er jo revulotionerende viden du der viser. Det er jo helt ufatteligt, jeg er faldet i svime..
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 16:03 #21
"Sikke enb gang mundbæ at fyre af. Dine 900 point siger jo tydeligt at du ikke ved noget som helst. Dit føste indlæg f.eks, 1. du bekræfter noget der er skrevet 1 gang. 2. du dizzer mig"

Nu er mange point ikke ensbetydende med stor viden. Dette reflektere høj aktivitet :D

Du kan jo teste min viden lille mand :D
Eller skal du have hjælp til at clocke dit grafikkort mr. super klog *GH* eller så jeg kan hjælpe dig med at samle en PC

http://www.eksperten.dk/spm/706237
http://www.eksperten.dk/spm/704094
http://www.eksperten.dk/spm/701213

Ja, sikke en super viden du indeholder.
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 16:13 #22
i det mindste har jeg svaret på spm (115 stk), du har ikke besvaret et eneste. lille ven. Var du forresten ikke banned fra dette site? Du afslører dig selv for hurtigt hr.geni. Men vi har da fået klarlagt hvem der har haft flere konti her på E bassemand
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 16:14 #23
banned fra dette site??

Måske du kunne uddybe mester guru?
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 16:22 #24
Du ved udemærket hvad jeg mener
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 16:23 #25
Så spørger jeg jo ikke einstein
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 16:29 #26
Spil nu ikke uskyldig keinstein
Avatar billede pullerien Nybegynder
01. juni 2006 - 16:30 #27
Se din store viden skinner igennem prinsesse :D
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 16:36 #28
Hvorfor er det lige du pludselig ud af det blå skal dizze hvad jeg siger, ikke bare her men også i, indtil videre, 1 andet spm? Fortsæt og det meldes til coadmin for vi ved jo begge hvem du er og at du er banned fra E
Avatar billede drgonzo Praktikant
01. juni 2006 - 16:37 #29
anonym karma kan du søreme også finde ud af.. Det var godt, stor dreng.. Så har du noget at fortælle til næste historie time på Augustenborg